Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Wachtwoord in veilige mode werkt niet.

Gestart door Ab, maandag 21 december 2020, 13:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ab

Ik wil de pc opstarten in veilige mode dat heb ik aangegeven in systeem configuratie.
Hij start ook op in veilige mode maar vraagt om mijn wachtwoord maar als ik dat invoer zegt hij fout wachtwoord. Maar ik weet zeker dat het goed is.
Nu kom ik geen stap verder.
Weet iemand hoe ik weer in de normale mode kom, alvast bedank.

Het betreft een lenovo

Reinier

Druk de windows toets linksonder en de r knop tegelijk in, dan komt er een uitvoerscherm. typ daar vervolgens msconfig en druk op enter.
Ga in het nieuw geopende venster naar "bij opstarten" en vink "opstarten in veilige modus" uit. start de computer opnieuw op en dan start hij weer zoals normaal.

Ab

#2
Gebeurt helemaal niets.
Welke knop ik ook indruk de linker of de rechter daar word niet op gereageerd. Alleen in het vakje van het wachtwoord zie je puntjes als je de r indrukt.

Ab


Reinier

Heb je nog een installatie usbstick liggen van Win 10 waarvan je kunt opstarten..?

Als je re-onder op het afsluit-logo klikt, welke opties zie je dan..?

Ab

Nee heb geheel geen opstart usb of schijf.
Zal straks even zoeken of ik ergens een opstart schijf heb, zit nu in het AMC.

Reinier

OK, succes daar Ab en laat maar horen of je nog wat hebt liggen... :Kicon_good:

Ab


Ab

Ik heb diverse cd's geprobeert maar geen een start op.
Heb een plaatje van de startups bij gedaan.

Ab

Ik heb een optie gevonden om Windows op nieuw er op te zetten, en mijn bestanden en programma's staan op D.

Reinier

OK, maar die programma's op D moet je ook opnieuw installeren want als je Windows opnieuw installeert zijn alle links naar die programma's weg...?

Ab

Ja dat weet ik, maar de gegevens en documenten en foto's staan ook op D.

Reinier

Beter, maar je kunt via een installatie-medium ook een herstel uitvoeren met behoud van bestanden....dus zo heel veel verschil is er niet  :Kicon_good:
Succes Ab  :Kicon_good:

lucas


Veng

Een oplossing heb ik niet maar:
Ik lees ergens: "Windows 10 switcht van een pin naar een Microsoft Wachtwoord in de veilige modus. "
en ik zie dat je geen internetverbinding hebt (omdat in veilige modus opstarten met internet niet staat ingesteld?).
Kan het hiermee te maken hebben?
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

SMF spam blocked by CleanTalk