Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

SD Kaart

Gestart door ben49, donderdag 15 maart 2018, 14:29:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ben49

had me sd kaartje leeg gemaakt formaat gedaan.
nieuwe muziek erop gezet maar nu speelt hij niks meer af.
tis zo,n micro kaartje met adapter.

lucas

Beetje weinig informatie. Waar wil je de sd card mee afspelen. Laptop, desktop of telefoon?
Wordt de sd card wel herkend? Met welke software wil je de sd card afspelen?

Joep

Welk formaat format heb je uitgevoerd
Formateer hem is opnieuw als Fat32

ben49

ik deed hem in me tv in begin deed hij het super.
formateren dat had ik al gevonden via google maar dat lukt niet.

Gerrit

bekend verhaal er is er maar 1 die het goed doet de maker zelf

ben49

hoi gerrit vanmorgen het progam geprobeerd maar hij werkt nog steeds niet op me tv.
erg vreemd

Reinier

Kaartje kan natuurlijk ook gewoon kapot zijn... :icon_rolleyes:
Als er nog garantie op zit:  terugsturen... :yess:

ben49

heb hem 2x gebruikt ( kan natuurlijk altijd ja )

Reinier

Alles kan kapot, usb-sticks en micro sd-kaartjes zijn soms erg gevoelig bij het verwijderen uit een pc of ander toestel zonder gebruik te maken van "veilig verwijderen" ( op een pc ).
Daardoor kan het gebeuren dat er nog lees- en/of schrijfacties plaatsvinden op het moment dat je de kaart verwijderd en daardoor kan data-corruptie ontstaan of, in het ergste geval, de kaart of de geheugencontroller op het kaartje, defect raken...

Ik heb de afgelopen jaren meer dan 10 micro sd-kaarten in de kliko gemikt ( o.a. uit m'n dash-cam, smartphone etc ) terwijl ik er geen onverantwoorde dingen mee gedaan heb..
Je hebt geluk of je hebt het niet, ik behoor blijkbaar tot de laatste categorie  :icon_eek1: :icon_eek1: :schater: :schater:

Gerrit

nee hoor :lachnee:
ik heb het vermoeden dat statische elektra hiermee te maken heeft en een tv die niet geaard is hiervoor extreem gevoelig is
zal wel ergens heel diep begraven in de handleiding dat je bij het verwisselen een polsbandje moet gebruiken

Veng

Ik neem aan dat je het kaartje ook in de tv kan formateren. Als dat zo is, probeer dat dan eens.
En ja, veel vertrouwen in die kaartjes heb ik niet. Zeker niet in de goedkope, al kunnen ook de duurdere snel de geest geven. USB sticks idem dito.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

ben49

formatten via de tv lukt niet hellaas.

ben vanmorgen terug naar de winkel geweest en heb een nieuwe gekregen die werkt wel weer.
ben benieuwd hoelang deze het vol houdt.

bedankt voor het mee denken jongens top.

Reinier

Mooi, ik hoop dat je van de nieuwe meer en langer plezier hebt, succes  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk