Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Problemen taakbeheer, netwerk en zoekfunctie

Gestart door InNeedOfHelp, dinsdag 19 juni 2018, 01:58:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

InNeedOfHelp

Gezocht: ridder (m/v) op het witte (niet-trojaanse) paard.

Beste mensen,

Mijn windows 10 computer heeft er een gewoonte van gemaakt om op een vreemde manier vast te lopen en ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen. Het probleem uit zich in drie onderdelen:

1. De het wifi icoontje geeft het bekende gele driehoekje. Vervolgens laadt het pop up venster van de wifi geen netwerken en is het ook niet mogelijk om het netwerkcentrum te openen.

2. De zoekfunctie (naast de start knop) reageert niet.

3. De raarste: wanneer ik taakbeheer open zijn de procenten van de processor, het geheugen en de schijf bevroren. In hun glorietijd waren ze nog vrolijk aan het verspringen, maar nu zijn ze dood en inactief.

De interface en de programma's werken bovendien verder prima. En het probleem kan opgelost worden door de computer opnieuw op te starten, alleen is het daarna slechts een kwestie van tijd voor de problemen weer verschijnen.

Microsoft heeft een paar weken geleden (snel toen ik even niet keek) de april 2018 versie van windows 10 geïnstalleerd. Wellicht heeft dit de problemen met zich meegebracht.

Ik heb de standaard probleemoplossers al op het probleem afgestuurd, maar deze kwamen helaas met lege handen terug.

Hopelijk zijn jullie, lieve mensen op het internet, in staat om me verder te helpen.
:icon_biggrin1:

Reinier

Gezien de uiteenlopende aard van de problemen zou ik een nieuwe installatie van Win 10, met behoud van bestanden, overwegen maar ik zou graag wat meer informatie hebben betreffende de hardware van betreffende pc.
Aangezien je over WiFi praat vermoed ik dat het in dit geval een laptop betreft, dus graag merk, type en uitvoering hiervan ( volledige typenummer ) zodat ik even naar de specificaties kan kijken.

Je mag ook de weblink naar het hardware-overzicht van Speccy in je volgende bericht plaatsen, dat is ook zeer informatief...
Die weblink verkrijg je zo:

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Hans

Het bevriezen van taakbeheer zou ook nog kunnen komen door een virus of andere zooi die niet op je pc thuis hoort heb je dat al eens gecheckt?

SMF spam blocked by CleanTalk