Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Probleem bij installeren

Gestart door normark, vrijdag 07 september 2018, 13:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

normark

Sinds een paar dagen heb ik een probleem bij het installeren van een programma.  Downloaden kan ik nog maar op het moment dat ik het programma (welk programma ook) wil installeren vanuit mijn map "downloads" zie ik nu altijd het volgend venster verschijnen : "Een van de vereiste bevoegdheden is niet aan de client toegekend".
Wanneer ik probeer "als administrator uitvoeren" lukt het ook niet.  Ik kan dus niets meer installeren.
Iemand een oplossing ?

Reinier

#1
Welke Windows-versie..?
Sinds wanneer speelt dit probleem..?
Maakt de computer deel uit van een bedrijfsnetwerk..?
Welk AV-programma draait er..?

normark

Windows 8.1
Ik heb dit probleem sinds een paar dagen, ik vermoed nadat ik wat programma's had geïnstalleerd om te proberen.
Geen bedrijfsnetwerk en ik gebruik de gratis versie van Avast.

lucas

Lijkt op een virus probleem. Kun je dit even uitvoeren?

Reinier

Is geen virus maar een kwestie van "rechten"/ "machtigingen".

Bekijk volgende video's eens en controleer of jouw instellingen hetzelfde zijn...

https://www.youtube.com/watch?v=NAhRl0MduaU

https://www.youtube.com/watch?v=n_mmsnZ9BVE

Meer info omtrent rechten toekennen en aanpassen in dit artikel.
Dat gaat over Win7 maar is ook voor Win 8.1 en Win 10 van toepassing  :icon_good:

normark

Ik denk ook dat het bij mij eerder te maken heeft met rechten en machtigingen maar toch blijkt het niet gemakkelijk op te lossen.  Wat in de tweede video staat heb ik kunnen opvolgen maar het probleem blijft.  Wat die eerste video betreft krijg ik bij het intikken van "recpol.msc" helemaal niets te zien, wel wanneer ik "regedit" gebruik, maar dan kom ik uiteindelijk ergens anders terecht. 
Het is een probleem die ik nooit eerder heb gehad en nu plots was het er.  Ik kan zelfs niets meer scannen (met een nieuw programma) want installeren weigert hij.  Ik hoop dat ik niet de hele Windows moet herinstalleren want daar heb ik geen trek in.

Reinier

In Win 8 / 8.1 is "secpol.msc" alleen beschikbaar in de Pro / Ultimate versie, niet in de Home Premium.

Probeer het volgende:
CiteerOpen de register-editor en navigeer naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

Wijzig de waarde EnableLUA   to 0 en herstart daarna de pc

Kijk eens of het daarmee is opgelost...?

normark

Exact opgevolgd maar nóg krijg ik dezelfde vervelende melding te zien.
:icon_confused:

lucas

Ga eens naar de eigenschappen van die download map. Staan alle bevoegdheden wel aangevinkt :icon_confused:

normark

Ik heb eens geprobeerd om een programma te downloaden in een heel andere map dan "downloads" maar het probleem blijft nog steeds.  Het heeft dus vooral met het installeren zelf te maken. 

Reinier

Ga eens naar "deze computer" => klik met je re-muisknop op "Eigenschappen" => klik op het tabblad "Beveiliging" en maak daar eens een screenshot van..?
Plaats die screen in je volgende bericht.

* Selecteer vóór het maken van de screenshot in het overzicht "geverifieerde gebruikers" zoals op bijgevoegde afbeelding...

normark

#11
Ik hoop dat dit lukt.

Reinier

OK, gebruikers hebben dus totaal geen rechten.
Doe het volgende:

       
  • Op het tabblad beveiliging selecteer wederom "geverifieerde gebruikers"
  • klik daarna op de knop "Bewerken".
  • Zet daarna een vinkje in het vakje achter "Volledig beheer" onder de knop "Toestaan".
  • Klik daarna op "Toepassen" re-onder.
  • Herhaal dit ook voor de gebruiker "Iedereen" en controleer of "Administrators" en "Gebruikers" ook Volledig beheer hebben.
  • Is dat niet het geval, pas dat dan aan zoals boven beschreven en klik elke keer op "Toepassen".
Hierna alle schermen sluiten en de computer opnieuw opstarten.Kijk of hiermee je probleem is opgelost..?

normark

Er staat nu overal een vinkje naast en dit leek me dé oplossing voor het probleem maar....   helaas !
Ik snap er helemaal niks meer van.
In elk geval bedankt omdat je zo je best doet om dit op te lossen hoor Reinier !
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar dit probleem is ongeveer ontstaan nadat ik Emisoft Anti-Malware had geïnstalleerd.  Ik heb dit intussen verwijderd maar er blijven nog sporen achter die kennelijk niet kunnen verwijderd worden.

John

Systeemherstel ook geprobeerd terug naar de datum voor de install van Emisoft Anti-Malware :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

SMF spam blocked by CleanTalk