Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

acces violation error in games

Gestart door Easy, zaterdag 23 februari 2019, 19:29:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Easy

Hallo,

Ik heb sinds ik nieuw geheugen en een nieuwe grafische kaart heb geinstalleerd last van gamecrashes.

Access violation at address 0xbed59f45 in module 'd3d11.dll' + 0x179f45.
d3d11.dll

ik heb windows intussen al een keer geherinstalleert. Het komt voor in de games dirt 4 en dirt rally 2.0.

Windows 10 Home 64-bit
Gigabyte GA-Z77X-D3H
Intel Core i5 3570K / 3.4 GHz
G.Skill 16 GB DDR3-1600 Kit
NVIDIA GeForce RTX 2060

Kan iemand mij helpen?


Groetjes






Reinier

Deze fout komt uit de Unity3D engine, het enige wat zou kunnen helpen is je videokaart-drivers updaten.
Windows opnieuw installeren heeft totaal geen zin.

Easy

mijn videokaart heeft de nieuwst drivers. met clean install.  soms krijg ik ook de volgende error:
Breakpoint at address 0xac9e5f53 in module 'dirtrally2.exe' + 0xcf5f53.
dirtrally2.exe


Easy

Net nog een andere error gehad. Dit zijn ze


Access violation at address 0xbed59f45 in module 'd3d11.dll' + 0x179f45.
d3d11.dll

Breakpoint at address 0xac9e5f53 in module 'dirtrally2.exe' + 0xcf5f53.
dirtrally2.exe

Access violation at address 0x95a23731 in module 'nvwgf2umx.dll' + 0x643731.
nvwgf2umx.dll


Reinier

#4
Over de Breakpoint fout kan ik niks terugvinden, de laatste fout echter komt ook voort uit de Nvidia-driver.
Op het net wordt er veelvuldig geklaagd over de huidige staat van de Nvidia-drivers...
Niemand heeft er echter een oplossing voor  :icon_rolleyes: uitgezonderd het verwijderen of uitschakelen van de Nvidia 3D Vision driver wat voor sommigen de oplossing blijkt.

Zelf installeer ik altijd uitsluitend het stuurprogramma, dus zonder 3D Vision, PhysiX en Geforce Experience, die onzin-meuk heb je helemaal niet nodig.
Mijn advies zou dus zijn de huidige drivers compleet te verwijderen met DDU
Daarna de laatste driver downloaden en de installatie starten.
Kies hier voor "Advanced setup" en dus niet de Express installatie.
Je krijgt nu een scherm met installatie-onderdelen, haal alle vinkjes weg behalve die van de driver ( stuurprogramma ) en klik next.
Reboot na installatie en kijk wat het oplevert..?

Easy

ddu gebruikt alleen de driver geinstalleerd na 10 minuten in game

Access violation at address 0xfbbc3731 in module 'nvwgf2umx.dll' + 0x643731.
nvwgf2umx.dll


Reinier

Tja, toch weer een driver-probleem...
Wordt tijd dat Nvidia haar zaakjes op orde brengt...
Deze DLL is in heel veel gevallen de boosdoener...
Link 1
Link 2

Ik kan hierin verder niets voor je betekenen  :redface:, wellicht iemand anders met een lumineus idee..?

Gerrit

vaak is het niet wat je denkt maar zit het ergens anders.....nl hier
direct x dus.......games werken vaak met slechte update's vandaar de error's en hebben ze patches die je wel moet installeren
eens kijken of dit wel werkt

Easy

ik heb met die link direct x geherinstalleerd, maar heeft helaas niet mogen baten. na een half uurtje weer de d3d11.dll error.  :icon_eek1:

Gerrit

volgens de link moet u naar windows update gaan link
in tegenstelling wat geadviseerd word kunt u gewoon in het zoekvenster dxdiag typen om te bepalen welke versie en/of uw drivers geschikt zijn voor uw windows.
ps ik heb niets van nvidia geïnstalleerd slechts de drivers van windows update sinds dien nooit problemen de spamdrivers zijn echt een ramp van videokaarten.
even een uitleg:
in de drivers van de fabrikanten zit ook direct x en die is aangepast aan hun drivers niet aan windows voila .....probleem

Easy

Ik heb gewoon direct x 12 volgens dxdiag. Op het moment heb ik ook enkel de driver geinstalleerd van nvidia.

Begin aardig spijt te krijgen van de aankoop van deze videokaart.

Gerrit

dus u ziet niet zoals op de afbeelding?

Easy

hallo het is gefixt. ik had me cpu overgeclocked wat altijd stabiel was met mijn oude gpu. nu teruggeclocked en geen enkel probleem meer.
bedankt voor de hulp!

Gerrit


Reinier

Bedankt voor de terugkoppeling  :icon_good:
Nu blijkt wederom hoe belangrijk het is om alle relevante informatie te vermelden, met name:
Citeerik had me cpu overgeclocked

Overclocken heeft niet alleen invloed op de prestaties van je processor maar ook op de warmte-ontwikkeling van het systeem èn de belasting van je voeding.
Al die zaken spelen een rol in wat het systeem uiteindelijk presteert.

Overigens haal je meer prestaties uit een betere videokaart als een lichte tot middelgrote overclock van je processor omdat de meeste games nog steeds zwaar op de videokaart leunen.
De vraag blijft dus of het zinvol is om de processor te overclocken met alle risico's van dien... :icon_rolleyes:

SMF spam blocked by CleanTalk