Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Geen geluid na pc uit slaapstand meer ?

Gestart door djouni, vrijdag 20 november 2020, 11:21:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

djouni

Hoi allemaal,


sinds kort heb ik na de pc uit slaapstand halen geen geluid ? (Op beide pc`s nu)

waar het begon is de pc onder de t.v die ik gebruik als media-pc voor afspelen media,

Nooit problemen gehad met geluid en nu ineens geen geluid als ik de pc uit slaapstand haal ?

nu dus ook op de andere pc, vreemd ? (Na opnieuw opstarten wel geluid)

Na allerlei dingen geprobeerd te hebben: drivers eraf en weer erop, geen resultaat, energie instellingen gereset, geen resutlaat, misschien komt het door updates van microsoft ? ik weet het even niet meer en vind het bloedirritant !

Iemand hier ook ervaring mee ? of heeft iemand nog een idee om dit te kunnen oplossen ?

Hoor het graag, groet.



Reinier

Komt mij in elk geval niet bekend voor maar dat kan een reden hebben:
a) ik gebruik nooit of te nimmer de slaap- of sluimer stand omdat het Energiebeheer in Windows gewoonweg niet functioneert, dat rammelt aan alle kanten.
b) mijn mediaspeler een Nvidia Shield Pro 2019 is en geen htpc o.i.d.

Zou eens proberen een nieuwe gebruiker aan te maken met Admin rechten en kijken of het zich onder dat account ook voordoet..?

lucas

- Open Apparaatbeheer (rechtermuisknop op Start) apparaatbeheer
- Kijk of er een rood kruis, geel uitroepteken of overige apparaten te vinden is op het moment dat er geen geluid is.  Zo ja, zou je dat kunnen doorgeven?
Schakel snel opstarten uit of aan:
- In Zoeken naast Start type je:  configuratiescherm. 
- Klik op het Zoekresultaat en rechtsboven klik je op: Weergeven op: Kleine pictogrammen. 
- Klik op: Energiebeheer
- Klik op: Het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen  (linksboven).
- Vink het aankruisvakje aan of uit:  Snel opstarten inschakelen.  (Probeer beide opties).

djouni

reinier, Lucas

bedankt voor jullie reactie, ik heb geprobeerd wat jullie zeiden, maar het heeft niet geholpen helaas,
bij energiebeheer staat ie trouwens op gebalanceerd, uitschakelen beeldscherm: nooit en pc in slaapstand zetten ook nooit,
voor dit schema staat de rest op standaard, ik zet de pc op slaapstand via draadloos toetsenbord v.a de bank,
toch heel typisch dat twee pc`s precies hetzelfde probleem hebben, ook de pc boven in slaapkamer, andere pc, ander merk, zelfde wijze gebruik ik die en zelfde probleem, allebei hdmi naar t.v, gaat jaren goed en opeens dit ?
Wat er trouwens ook gebeurd bij beide pc`s, bij opnieuw opstarten pc verspringt er 1 pictogram naar rechts, configuratie bij beide pc`s is hetzelfde, twee kolommen links met pictogrammen, bij beide pc`s verspringt nu dus ook de bovenste pictogram (tweede van links) naar rechts ?, typisch

Reinier

Tja, bij gebruik van hetzelfde besturingssysteem ( en versie ) zul je het dan toch binnen Windows zelf moeten zoeken lijkt mij.
Overigens stel ik het energieschema altijd in op max. prestaties i.p.v. gebalanceerd want als je denkt dat je daarmee op enige wijze energie bespaart kom je bedrogen uit.
Als dat al zo zou zijn praat je over nog geen € 1 op jaarbasis.
Verder wat betreft scherm: uit na 10 min, slaap- / sluimerstand op nooit.
Daarnaast alle "standby opties" voor usb- netwerk-poorten" etc. allemaal op uit.

djouni

Reinier,

standaard stond ie op gebalanceerd, en dat werkte prima, ik heb hem nu dan op energieschema op max. prestaties gezet plus alle instellingen die je opnoemde veranderd, ik ga het even aankijken, misschien helpt het, wordt (misschien vervolgd)
je hoort het nog, dank voor je bericht  :icon_good:

Reinier

In het verleden beschikte ik over een htpc waarop ik Win 10 draaide vanaf een SSD maar die heb ik van de hand gedaan.
Daarmee heb ik dus helaas geen referentie meer wat betreft instellingen.
Indien je wilt kan ik dus hooguit wat screenshots voor je maken wat betreft de instellingen van Energiebeheer van de huidige 2 pc's die ik in gebruik heb.
Deze draaien beide Win 10 v 2004.
Wat nog wel fijn zou zijn om te weten is welke audio-chips er op de moederbordn van jouw 2 pc's zitten ( bijv. Realtek ALC xxx of van een ander merk & type ).
Dat zou mogelijk kunnen leiden tot het vinden van een oplossing / verklaring ??

derkdejong

gezien de melding over de verspringende picto's is er kennelijk méér aan de hand op deze pcs.
wellicht helpt het terugzetten van een herstelpunt naar een tijdstip toen alles nog normaal was?
type in zoekvenster herstelpunt en laat je leiden door de wizzard.
zet wel vinkje bij de optie 'eerdere herstelpunten weergeven' om verder terug te gaan in de tijd.

Reinier

"In de hoop dat systeemherstel ingeschakeld is"  sprak hij met hoopvolle stem.... :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: :icon_rolleyes:
Helaas weet het overgrote deel van de gebruikers niet dat systeemherstel in Win 10 standaard uit staat, dit in tegenstelling tot eerdere Windows-versies.

SMF spam blocked by CleanTalk