Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

BSOD Blue Screen Of Death Pointer Refference (Win 10 Pro)

Gestart door Anoniem_89, dinsdag 10 november 2020, 16:11:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anoniem_89

Goedemiddag,

zoals in het onderwerp al staat ervaar ik problemen met mijn pc.
Soms speelt mijn zoontje een spelletje op de pc, het lijkt erop dat als er iets teveel rekenkracht van de pc gevraagd wordt dat het scherm dan zichzelf uitschakeld.
In een flits zag ik een enkele keer blauw scherm met daar de fout 'Pointer Refference o.i.d.
Kan iemand mij helpen hoe dit op te lossen is? Het komt regelmatig voor namelijk, minstens een keer per dag.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

lucas

Of even de foutmeldingen (rode kruisjes) uit de logboeken systeemfouten  hier plaatsen. Ik ga er vanuit dat u Windows 10 heeft?

Logboeken Openen 👍

Anoniem_89

Citaat van: John op dinsdag 10 november 2020, 16:35:59
Waarschijnlijk je drivers updaten, beetje leesvoer, wel in het engels :koffielezen: :read4: https://medium.com/@martinmia075/how-to-fix-reference-by-pointer-error-bsod-in-windows-10-f62ba81531c1
Bedankt voor je reactie, echter is het probleem helaas niet verholpen.


Citaat van: lucas op dinsdag 10 november 2020, 16:46:14
Of even de foutmeldingen (rode kruisjes) uit de logboeken systeemfouten  hier plaatsen. Ik ga er vanuit dat u Windows 10 heeft?

Logboeken Openen 👍

Ja, klopt Windows 10 Pro.


Logboeknaam:   Application
Bron:          Application Error
Datum:         10-11-2020 20:15:25
Gebeurtenis-id:1000
Taakcategorie: (100)
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      (naam verwijderd)
Beschrijving:
Naam van toepassing met fout: dwm.exe, versie: 10.0.18362.387, tijdstempel: 0x8e064b77
Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Uitzonderingscode: 0xe0464645
Foutmarge: 0x0000000000000000
Id van proces met fout: 0xfa4
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d6b795d7b379e9
Pad naar toepassing met fout: C:\WINDOWS\System32\dwm.exe
Pad naar module met fout: unknown
Rapport-id: 44e95950-98b5-4956-b02f-c553cc44c98e
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Application Error" />
    <EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
    <Level>2</Level>
    <Task>100</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2020-11-10T19:15:25.673177800Z" />
    <EventRecordID>26494</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>(naam verwijderd)</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>dwm.exe</Data>
    <Data>10.0.18362.387</Data>
    <Data>8e064b77</Data>
    <Data>unknown</Data>
    <Data>0.0.0.0</Data>
    <Data>00000000</Data>
    <Data>e0464645</Data>
    <Data>0000000000000000</Data>
    <Data>fa4</Data>
    <Data>01d6b795d7b379e9</Data>
    <Data>C:\WINDOWS\System32\dwm.exe</Data>
    <Data>unknown</Data>
    <Data>44e95950-98b5-4956-b02f-c553cc44c98e</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
  </EventData>
</Event>


Logboeknaam:   Application
Bron:          Application Error
Datum:         10-11-2020 20:15:24
Gebeurtenis-id:1000
Taakcategorie: (100)
Niveau:        Fout
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     n.v.t.
Computer:      (naam verwijderd)
Beschrijving:
Naam van toepassing met fout: dwm.exe, versie: 10.0.18362.387, tijdstempel: 0x8e064b77
Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Uitzonderingscode: 0xe0464645
Foutmarge: 0x0000000000000000
Id van proces met fout: 0x1f8c
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d6b795d711b542
Pad naar toepassing met fout: C:\WINDOWS\System32\dwm.exe
Pad naar module met fout: unknown
Rapport-id: 3c0610c5-f47e-4a18-858b-546918bab95c
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Application Error" />
    <EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
    <Level>2</Level>
    <Task>100</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2020-11-10T19:15:24.718935500Z" />
    <EventRecordID>26489</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>(naam verwijderd)</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>dwm.exe</Data>
    <Data>10.0.18362.387</Data>
    <Data>8e064b77</Data>
    <Data>unknown</Data>
    <Data>0.0.0.0</Data>
    <Data>00000000</Data>
    <Data>e0464645</Data>
    <Data>0000000000000000</Data>
    <Data>1f8c</Data>
    <Data>01d6b795d711b542</Data>
    <Data>C:\WINDOWS\System32\dwm.exe</Data>
    <Data>unknown</Data>
    <Data>3c0610c5-f47e-4a18-858b-546918bab95c</Data>
    <Data>
    </Data>
    <Data>
    </Data>
  </EventData>
</Event>


Logboeknaam:   System
Bron:          Microsoft-Windows-DriverFrameworks-UserMode
Datum:         10-11-2020 20:21:16
Gebeurtenis-id:10110
Taakcategorie: User-mode Driver problems.
Niveau:        Kritiek
Trefwoorden:   
Gebruiker:     SYSTEM
Computer:     
Beschrijving:
Er is een probleem opgetreden met één of meer stuurprogramma's in gebruikersmodus en het hostproces is afgesloten. Hierdoor hebt u mogelijk tijdelijk geen toegang tot de apparaten.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-DriverFrameworks-UserMode" Guid="{2e35aaeb-857f-4beb-a418-2e6c0e54d988}" />
    <EventID>10110</EventID>
    <Version>1</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>64</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x2000000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2020-11-10T19:21:16.665801300Z" />
    <EventRecordID>13523</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="836" ThreadID="984" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer></Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <UserData>
    <UMDFHostProblem xmlns="http://www.microsoft.com/DriverFrameworks/UserMode/Event">
      <LifetimeId>{99a49393-39be-436d-82d5-0e016dc85058}</LifetimeId>
      <Problem>3</Problem>
      <DetectedBy>2</DetectedBy>
      <ActiveOperation>3</ActiveOperation>
      <ExitCode>259</ExitCode>
      <Message>72448</Message>
      <Status>4294967295</Status>
    </UMDFHostProblem>
  </UserData>
</Event>

Gerrit

klik in het vakje zoeken
typ cmd
dan als admin uitvoeren
typ achter de knipperende c:
sfc /scannow
vergeten druk de enter toets in
let op de spatie na sfc
hoor weer van u

Anoniem_89

Citaat van: Gerrit op dinsdag 10 november 2020, 20:41:10
klik in het vakje zoeken
typ cmd
dan als admin uitvoeren
typ achter de knipperende c:
sfc /scannow
vergeten druk de enter toets in
let op de spatie na sfc
hoor weer van u


"Windows Resource Protection did not find any integrity violations."


Gerrit

dan gaan we een ander ding om uw systeem te controleren :icon_good:
deze computer=>c: rechtermuisknop =>eigenschappen=>tabblad extra=> schijfcontrole
uw systeem bevat driverfouten maar eerst voor we die gaan updaten moeten we zeker van zijn dat uw windows en schijf geen fouten bevatten uw windows hebben we net gecontroleerd

Reinier

Het probleem wordt in hoge mate, zo niet volledig, veroorzaakt door het proces dwm.exe. ( Desktop Window Manager ) i.c.m. de laatste Nvidia drivers.
Het advies is dan ook om de huidige driver volledig te verwijderen m.b.v. DDU ( Display Driver Uninstaller )  Download-link.

Installeer een oudere driver van een maand of 5-6 geleden, die kun je o.a. hier vinden: https://www.guru3d.com/files-categories/videocards-nvidia-geforce-vista-%7C-7.html

Zet in Windows Update het installeren van drivers-updates uit, dat doe je zo:
https://soundartifacts.com/nl/how-to/58-how-to-disable-automatic-driver-installation-on-windows-10.html

Laat even weten of het hiermee is opgelost...?

Anoniem_89

Citaat van: Gerrit op dinsdag 10 november 2020, 22:38:53
dan gaan we een ander ding om uw systeem te controleren :icon_good:
deze computer=>c: rechtermuisknop =>eigenschappen=>tabblad extra=> schijfcontrole
uw systeem bevat driverfouten maar eerst voor we die gaan updaten moeten we zeker van zijn dat uw windows en schijf geen fouten bevatten uw windows hebben we net gecontroleerd
Als ik het goed uitgevoert heb zijn er blijkbaar geen fouten.

Citaat van: Reinier op woensdag 11 november 2020, 05:11:34
Het probleem wordt in hoge mate, zo niet volledig, veroorzaakt door het proces dwm.exe. ( Desktop Window Manager ) i.c.m. de laatste Nvidia drivers.
Het advies is dan ook om de huidige driver volledig te verwijderen m.b.v. DDU ( Display Driver Uninstaller )  Download-link.


Welke moet ik aanvinken? https://postimg.cc/MXbXdrqc

Gerrit

zo nu even oude meuk weg......... tja  uitleg is niet makkelijk plaatjes zegt alles stripgeneratie moi :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah:

Reinier

Gewoon laten staan zoals het nu is ( standaard instellingen ), dus niks aanvinken of weghalen.

Bij het installeren van de oudere Nvidia-driver niet kiezen voor Xpress-install maar Advanced ( of geavanceerd ).
Je krijgt dan een scherm met installatie-opties.
Vink alles uit behalve het Control-panel en de driver zelf.
Dus geen 3D Vision, PhysX of Geforece Experience.

Schakel hierna de driver updates uit in Win Update zoals eerder gelinkt.
Herstart daarna de pc en kijk of het opgelost is..?

Anoniem_89

Citaat van: Gerrit op donderdag 12 november 2020, 23:26:30
zo nu even oude meuk weg......... tja  uitleg is niet makkelijk plaatjes zegt alles stripgeneratie moi :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah:

Hahaha 65,8mb opgeruimd, niet bepaald veel, ach beter iets dan niets :yess:





Citaat van: Reinier op vrijdag 13 november 2020, 05:01:44
Gewoon laten staan zoals het nu is ( standaard instellingen ), dus niks aanvinken of weghalen.

Bij het installeren van de oudere Nvidia-driver niet kiezen voor Xpress-install maar Advanced ( of geavanceerd ).
Je krijgt dan een scherm met installatie-opties.
Vink alles uit behalve het Control-panel en de driver zelf.
Dus geen 3D Vision, PhysX of Geforece Experience.

Schakel hierna de driver updates uit in Win Update zoals eerder gelinkt.
Herstart daarna de pc en kijk of het opgelost is..?


Helaas is het probleem niet opgelost. Zou het aan het spel kunnen liggen?
Bij andere spellen is het nog niet voorgekomen.

Reinier

Ja, de oorzaak zou heel goed in het spel kunnen zitten maar om welk spel het gaat heb je nergens vermeld...
Dus valt er voor ons niks na te zoeken... :icon_eek1:

Gerrit

mooi elk stukje bagger kan ellende veroorzaken......vandaar opruiming gedaan.
nu even visueel kijken naar de videokaart (fans draaien ze? stof aanwezig?)
doe dit ook voor de hele inwendige pc en vergeet de voeding niet zit nl ook geen stofzak in :smokin:
hoor het wel weer :koffielezen:

SMF spam blocked by CleanTalk