Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Licentie windows 10

Gestart door Willem66, dinsdag 06 november 2018, 22:26:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem66

Ik krijg steeds de melding"licentie verloopt binnenkort"
Wat nu verder?

lucas

#1
Je hebt Windows 10 geïnstalleerd zonder deze te activeren met een productkey.
Dat wordt een Windows 10 versie kopen hoe ben je hier aan gekomen?
Met welke Windows versie is de upgrade naar 10 uitgevoerd?

Willem66

Onder info staat wel een product key,deze versie is erop gezet door een officiele pc shop.
Ik gebruik de laptop al jaren zonder problemen,deze melding geeft ie sinds kort aan.
Kan het zijn dat het door een update komt??

Reinier

Welke Windows-versie stond er oorspronkelijk op de laptop vóór Win 10 erop is gezet..?

Als het een upgrade is van Win 7 / 8 / 8.1 dan heb je geen product key maar een digital license, ofwel een digitale licensie.
Hoe je vervolgens activeert lees je hier.

Als dat om 1 of andere reden niet wil, lees dan dit artikel eens.

Uiteraard kan het ook nog zijn dat er voor de activatie in het verleden een VLK-key of andere key is gebruikt die door MS is geblacklist.
Dan kun je terug naar die pc-boer als die nog bestaat en je beklag doen of voor rond de € 25 alsnog een digitale licentie aanschaffen...

Willem66

Die pc boer bestaat niet meer!
Hoe kan ik instellen om een mail te krijgen als ik berichht heb in het forum.

John

Klik daarvoor rechtsonder het bericht wat je leest op "Notificatie" en je krijgt een email als er nieuwe berichten zijn in jouw topic :yess: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!


Willem66

Het werkt weer maar op advies v.d.support helpdesk van microsoft moest ik maar een nieuwe licentie kopen,wat ik heb gedaan.
De medewerker van microsoft was NIET deskundig genoeg ,vandaar haar advies.
Ben verkeerd geholpen en vind dat microsoft mij de gemaakte onkosten maar moet vergoeden.
De nieuwe licentie was dus niet nodig!!!!!

Reinier

Wanneer heb je die nieuwe licentie gekocht dan...?
Want het probleem met de activatie-server was gisteren ( vrijdag 9 november ) in de loop van de ochtend ( binnen 24 uur ) verholpen..... :icon_rolleyes:

Willem66

Afgelopen woensdag kreeg ik de melding op mijn scherm:Binnenkort is uw licentie afgelopen,ga naar instellingen.
Maar bij instellingen kon ik niks doen,dus een chat sessie met microsoft dan maar met het resultaat wat ik eerder vertelde.

Reinier

Je kunt ze nog eens mailen met de vraag of je de aanschafkosten van de nieuwe licentie kunt claimen omdat de fout bij hun activatie-server bleek te zitten maar ik geef je weinig kans..

SMF spam blocked by CleanTalk