Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Puzzel progama

Gestart door ben49, maandag 03 juni 2019, 18:24:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ben49

wie kan me helpen.
ben op zoek naar een puzzel progamma waar je je eigen foto's kan gebruiken.
heb zelf magic Jigsaw puzzles maar daar lukt het niet mee.
heb al gezocht op internet maar de meeste zijn te klein.
zoek iets met 360 stukjes.

alvast bedankt.

porrelaar

Wat jij wilt doen deed ik vroeger ook wel: van een eigen foto een puzzel maken en die puzzel daarna op de computer oplossen. Is dat je bedoeling?
Vele jaren geleden downloadde ik daarvoor het programma Jigsaw Puzzler van Hemera. Het was een gratis programma. Diezelfde versie kan ik op internet niet zo snel terugvinden, maar ik heb er een zip bestand van gemaakt en zal dat als bijlage toevoegen [...]

Gebeurd: als bijlage zie je SetupJP.zip.
Download het zip bestand. Nadat je het gedownload hebt, dubbelklik je erop. Klik dan op 'Alles uitpakken'.
Er wordt dan een nieuwe map aangemaakt met daarin het bestand SetupJP.exe (met een grootte van 6.650 KB)

Het is een oud programma (uit 2005 of nog ouder), daarom adviseer ik je om gebruik te maken van de compatibiliteitsmodus:
Klik met de rechter muisknop op SetupJP.exe en kies dan Eigenschappen. Klik daarna op het tabblad Compatibiliteit.
Onder Compatibiliteitsmodus moet je een vinkje zetten voor 'Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:'
Daaronder kies je voor Windows XP (Service Pack 2)
Onderaan in dat venster klik je daarna eerst op Toepassen en dan op OK.

Daarna klik je opnieuw met de rechter muisknop op SetupJP.exe en dan kies je Als administrator uitvoeren.
Nadat het programma geïnstalleerd is, kun je het opstarten.
Het opent met dit venstertje:



Klik op de knop Browse en blader dan naar een foto die op je computer staat.
Als dat gebeurd is, zie je het onderstaande:



Je ziet de foto die je hebt uitgekozen en verschillende knoppen zijn nu actief geworden.
Klik op de knop Options om het aantal puzzelstukjes in te stellen. Dan doe je door het schuifje te verslepen:



Nadat je het aantal stukjes hebt gekozen, klik je op OK.
Je kunt nu de puzzel opslaan door op Save te klikken, maar je kunt de puzzel ook eerst gaan testen. Klik dan op Test.

Werkt dit oude programma onder Windows 10? Ja, ik heb het net geïnstalleerd onder Windows 10 Home, 64 bit.
Het werkt bijna perfect. Slechts een van de knoppen weigert dienst.
Als je de puzzel aan het leggen bent, zie je links bovenaan de volgende knoppen:



Alleen de meest linkse knop werkt bij mij niet. Dat is de knop waarmee je de puzzelstukjes groter laat zien op de monitor. Alle andere knoppen werken wel.
Om alle puzzelstukjes in beeld te krijgen zul je moeten klikken op de tweede knop van links. Daarmee maak je de puzzelstukjes kleiner zodat ze allemaal op je scherm passen.
De knop 1:1 spreekt voor zich. Die geeft de originele grootte van de puzzelstukjes.
De meest rechtse knop is ook handig. Die laat de originele foto zien.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

John

Super sympathiek dat je dit deelt met een meedeforummer, thumbs up for you  :yess: :icon_biggrin1: :yay: :icon_good: :yay: :icon_good: :yay: :icon_good: :respect: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Hans


porrelaar

@Hans Ik heb even gekeken naar die online puzzel. Het maximale aantal stukjes is daar 300. Dat is onafhankelijk van de grootte van de foto die je uploadt. (ik heb een paar foto's van verschillende grootte geprobeerd)

ben49 wil meer stukjes, schreef hij: "heb al gezocht op internet maar de meeste zijn te klein. Zoek iets met 360 stukjes."
Dat kan wel met Jigsaw Puzzler.


ben49

 :icon_good: super bedankt ga het vanavond is uitproberen.

ben49

heb ze geprobeerd en het werkt  :icon_good:
zijn wel oudjes maar top bedankt jongens.

SMF spam blocked by CleanTalk