Hoofdmenu

Problemen met WD Elements

Gestart door koosr1946, woensdag 23 oktober 2024, 12:03:08

Vorige topic - Volgende topic

koosr1946

Ik heb een probleem met een WD Elements 2 tb, aangesloten op een auronic HUB

Vanmorgen een map van een externe schijf naar deze schijf gekopiëerd zonder problemen.
Ik kan er ook gewoon bij en alles opent.
Nu wil ik het kopieeren naar een andere schijf en dat gaat met horten en stoten oftewel het gaat eigenlijk niet.
Het maakt ook niet uit of ik kopieer of verplaats.
Is er iemand die mij kan vertellen wat eventueel het probleem kan zijn

Net de schijf aan mijn laptop gekoppeld en daar had ik geen probleem, alleen moest even aangeven dat het als administrator moest

Gerrit

probeer het eens direct aangesloten op de pc kies wel de snelle usb poort te herkennen aan de kleur (geen blauw of kleurloos)
uw schijf heeft nl geen cash en dat vertraagt enorm heb hem zelf ook mar ik heb hem uit de case gehaald en in de pc gehangen

koosr1946

Ik heb eentje (de bron) aan de voorkant van de PC gehangen en het doel hangt aan de HUB, dat werkt perfect, maar blijf het wel apart vinden.
Ik heb ze ook allebei aan de PC gehangen en dat ging ook niet goed.

Gerrit

er zit iets van blokkade in     ik heb die omzeilt in de pc door de voeding via een molex te laten lopen,
anders sloopt een ieder hem eruit goedkope hardeschijf :ohyeah:
dat is dus uw probleem hij denkt ik zit in een pc blocken die hap

koosr1946

de HUB krijgt zijn stroom uit het stopcontact, ik denk dat bovenstaande daarom niet op mij van toepassing is.
Maar bedankt voor het mee denken

PCtuner

Hi!

Dus hij werkt wel op de laptop, maar niet op je desktop?
Wat is het type moederbord? Hoe oud is de PC?

Werkt de HDD wel op bepaalde USB poorten?

koosr1946

Nog even alles op een rijtje.
Ik heb een AURONIC USB-hub met 7 aansluitingen.
Ik heb 4 externe WD Elements.

Het probleem zit in het verplaatsen van een map met 26 submappen met daarin duizenden objecten oftewel 0,5 TB

Ik heb het opgelost om de beide schijven rechtstreeks aan te sluiten aan de voorkant van de PC
Toen de 26 mappen één voor één kunnen verplaatsen, maar dat was de bedoeling natuurlijk niet.

Ik kan het niet beter uitleggen, maar alles weer in de oude staat gebracht en ik kan de 4 schijven weer gebruiken, nu wel in kleine beetjes.

PCtuner

Hmm, vreemd dat het niet in 1x kan. Wellicht toch iets teveel. Wat je eventueel kan proberen is met een andere (powered) hub. Ik denk dat het in die HUB zit zoals Gerrit al zei.

koosr1946

Ik ben het met jullie eens, ik ga de HUB terug sturen.
Vanmorgen herkende een schijf de mappen op ééntje, maar ze waren niet benaderbaar.
Toen de schijf aangesloten op de PC, geen probleem.
Toen weer naar de HUB, ook toen geen probleem.

PCtuner

Ja, zit daar waarschijnlijk iets in wat defect is.
Laat maar weten hoe het afgelopen is  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk