Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

8mm film bewerken.

Gestart door Natrium, zaterdag 28 oktober 2023, 23:02:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Natrium

Hallo mensen, ik ben al een tijdje op zoek naar een simpel programma om super 8 mm films te bewerken of te stabiliseren.
Uitleg, ik heb een professionele projector aangeschaft welke de spoelen afspeelt en op een chip projecteert, deze wordt meteen digitaal opgeslagen. Echter bij kleine spoeltjes komt er een trilling in het beeld. Deze kon ik vroeger voor 80% verbeteren met het prg Openshot. Dit werkt echter niet meer lekker.  Alle prg's heb ik wel een beetje gehad, van pinnacle tot Magix. Openshot werkte zo simpel. Iemand nog een idee voor een simpel programma?
Alvast mijn dank,
Nico

John

Hallo Natrium en welkom hier :icon_good: Misschien is dit wat voor je http://avisynth.nl/index.php/Main_Page  :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Natrium

Dank John, ik ga dat morgen even op het gemak bekijken.

Natrium

Krijg het niet geïnstalleerd, werk met Windows 11
Teveel gedoe voor me. Jammer.
Opdracht prompt etc..

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Natrium

Wederom mijn dank, maar deze en diverse anderen heb ik ook geprobeerd. Denk dat ik er maar mee moet leren leven.

John

Of een keer een zaak instappen of online vragen die dit soort dingen ook doen, en daar vragen wat voor programma hun gebruiken, brutalen hebben de halve wereld :yess: :icon_biggrin1:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Natrium

Goede tip, zal es vragen. Weet wel dat ze vaak pinnacle gebruiken.
Maar daar moet je dan dagelijks mee werken, vrij moeilijk te doorgronden. Openshot werkt goed alleen het stabiliseren niet echt meer. Zal eens proberen een oudere versie te vinden.
:icon_good:

derkdejong

ik neem aan dat je ook zo'n viewertje hebt, en dat je daar die kleine spoeltjes kan overspoelen naar grote die niet bibberen...?

Natrium

Heb ik, maar dat was de vraag niet. Ik wil het indien mogelijk software matig oplossen.

derkdejong

als 't een niet gaat, kan het andere een oplossing betekenen....

SMF spam blocked by CleanTalk