Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

externe harde schijf wordt niet meer herkend na verkeerde volume vergroting

Gestart door Dolphin55, dinsdag 15 december 2020, 22:43:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dolphin55

Hallo allemaal,

Betr: Ineens veel minder opslagruimte (32 GB) op mijn externe schijf, Freecom 120 GB. Nu wordt de schijf niet meer herkend.

Op meerdere fora zie ik oplossingen. Alleen heb ik niet goed opgelet.

Mijn schijf, (via schijfbeheer) bleek ook in twee stukken te zijn verdeeld. Ik dacht het volume te kunnen vergroten door deze twee delen te verwijderen. Het resultaat was, dat mijn pc de externe schijf niet meer herkent.

Deze wordt aan de pc gekoppeld met een kabeltje.

Wat te doen???

Dank!

Dolphin55

Reinier

Indien er 2 partities op deze schijf stonden en je hebt deze verwijderd, dan bestaat de schijf nu uit niet gepartitioneerde ruimte, is er geen partitie meer aanwezig en wordt de schijf dus niet herkend .
Er moet een partitie op deze schijf aanwezig zijn en deze moet geformatteerd worden vóór Windows er een schijfletter aan kan toewijzen zodat de schijf ook in de verkenner zichtbaar wordt.

Jouw probleem wordt omschreven in dit artikel en ook wat je moet doen om het op te lossen ( incl. screenshots van wat je in schijfbeheer zou moeten zien ).

Ik hoop dat het wel duidelijk is dat alle data op deze schijf zo goed als verloren is door het verwijderen van de partities..?
De kans dat je met een recovery-programma nog data kunt terug halen is vrijwel 0.

Succes dus en als het niet lukt dan horen we het wel van je... :Kicon_good:

Dolphin55

Hartelijk dank weer, Reinier. :Kicon_good: :Kyay:

Het is gelukt!

De drive was al leeg, ik wilde hem gebruiken, dus de schade is nihil.

Ik heb weer mijn les(je) geleerd!

Met vriendelijke groet,

D55



Reinier

Een geluk bij een ongeluk dus.....dat de schijf al leeg was.
Hou deze uitleg bij de hand, mogelijk heb je die in de toekomst nog eens nodig.

In elk geval goed te horen dat het gelukt is, compliment   :Kyay: :Kyay:
Op voorhand alvast Fijne Feestdagen en een goed maar vooral gezond 2021  :Kicon_good:

Dolphin55

Dank je, Reinier,

Jij en het Pc Help Forum team ook alvast fijne dagen  :Kohyeah: en de beste wensen voor het nieuwe jaar.

M.v.g.

D55


SMF spam blocked by CleanTalk