Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

PC updaten voor fotobewerking

Gestart door Marineman1973, vrijdag 13 november 2020, 17:20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marineman1973

graag verwijderen

Reinier

Er spelen een aantal zaken een rol n.a.v. jouw vraag:
De processor is maar een dualcore met een zeer lage basis klokfrequentie maar ondersteunt wel hyperthreading.
Geheugen zou minimaal 16 Gb moeten zijn en de videokaart speelt ook een rol.
De huidige HD5450 loopt ook tegen het eind van de Win 10 ondersteuning en heeft maar 1 Gb Vram...

Als je kijkt naar de aanbevolen systeem-eisen voor Adobe Lightroom op deze pagina zal wel duidelijk zijn dat upgraden geen optie is.
Hetzelfde geldt overigens voor Sharpen AI : link.

Indien je zoveel mogelijk van je huidige pc wilt her-gebruiken zou ik een upgrade-kit overwegen ( moederbord, processor en werkgeheugen ) en dan kiezen voor een AMD kit met een Ryzen 5,
iets als deze bijv.:
https://www.megekko.nl/product/2052/289615/Upgrade-kits/Megekko-Certified-Upgrade-Kit-UK004-B550-Ryzen-5-3600-2x8GB-3200-

I.c.m. een GTX 1660 met zoveel mogelijk Vram ( bijv. deze MSI ) heb je dan een systeem wat jouw huidige voeding ook kan trekken en wat meer dan uitstekend presteert voor jouw gebruik.
Daarbij denk ik niet dat je goedkoper een soortgelijk systeem kunt vinden... :icon_good:

Marineman1973

#2
graag verwijderen

Reinier

Je zou ook kunnen kiezen om de processor te vervangen door een Core i7 3770, deze past op jouw moederbord.
Gebruikt is zeker interessant, kijk eens naar deze advertenties: https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=i7+3770
Dan ben je voor niet teveel geld al een heel eind op de goede weg..?

Marineman1973

Beste Reinier,

Van mij zou je dit topic van mij mogen verwijderen hoor, bedankt voor je bijdrage. Inmiddels heb ik een ander draadje opgestart. Ga toch liever voor een nieuw systeem.

Mvg,
Marc

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk