Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

na update win10 werkt muis en toetsenbord niet meer

Gestart door marijn, vrijdag 21 februari 2020, 16:40:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marijn

na de update van win 10 werkt de muis en toetsen bord niet meer

ik had een week geleden nog het probleem dat ik gewoon een compleet zwart beeldscherm had na de update maar dat is opgelost
ik heb een nieuwe bios chip op het moederbord gesoldeerd en toen kon Windows weer opstarten

maar nu het probleem de muis en toetsenbord krijg ik nadat windos normaal is opgestart zit er geen beweging in

wat heb ik al.gedaan en geprobeerd

de muis en bord werken wel in de bios ze zijn draadloos dus de USB poorten werken
ze werken ook in het programma waar je de pc opnieuw kan instaleren of waar je terug kan gaan naar het laatste herstel
punt
ik heb de laatste update van Windows verwijderd omdat het daar mee begonnen was maar heeft niets geholpen

ik heb windos opnieuw geïnstalleerd met behoud van me gegevens en programmas maar het probleem is er nog na de installatie

wat kan ik nog doen ik weet het even niet meer

Reinier

Windows herstel heeft ook niets opgeleverd...?
Als je zo pienter bent dat je een BIOS-chip kunt vervangen heb je waarschijnlijk ook nog wel ergens een HDD of SSD liggen waar je een schone Windows-installatie op kunt doen...
Kijk eens of dat verbetering oplevert.
Zo ja, dan is er waarschijnlijk iets in de oude Windows-installatie wat dwars ligt..
Je kunt dan proberen in Veilige Modus te booten om op die manier het laden van drivers en andere stuurprogramma's te voorkomen.
Werkt het dan wel, dan weet je waar je zoeken moet.

marijn

ik hab een ander moederbord besteld maar die is nog niet binnen omdat het al een wat ouder moederbord was werden ze in NL.al niet meer verkocht dus moest hij uit het buitenland komen

de chip heb ik met de juiste bios in Engeland gekocht voor 10 euro omdat het bord het toch al niet deed dacht ik stuk is hij toch al en vind het leuk om zelf te proberen 🤭 en dat werkte dus haha had deze keer mzzl
ik ga het proberen wat je zegt bedankt alvast

Reinier

Als die BIOS-chip niet gesneuvelt is tijden het flashen van een nieuwe BIOS maar op een andere manier dan kun je er gif op innemen dat er ( hoogstwaarschijnlijk ) nog meer op het moederbord kapot is, in de chipset of het voedingscircuit...
Nieuw bordje is dan de oplossing mits het prijstechnisch de moeite loont.
Dat soort "wat oudere"bordjes vindt je vaak wel via Amazon of Ebay...
Met Amazon Duitsland ( .de ) heb ik goede ervaringen, meestal snelle levering, bij Ebay ligt dat anders omdat er veel adverteerders actief zijn uit de VS ( die vaak niet naar de EU versturen i.v.m. douane en verzendkosten ) en China ( waarbij je al gauw 2 - 3 weken moet wachten op je bestelling als deze per boot wordt verstuurd en garantie is meestal tot aan de voordeur ).

Ben benieuwd wat het doet met dat nieuwe bordje, dus succes, laat maar horen  :icon_good:

marijn

ja misschien heb je gelijk reinier ik krijg vandaag een ander moederbord binnen via eBay toevallig ik zal het hier melden


marijn

ik heb nu een Asus moederbord en alles werkt weer

ik had het niet gedacht maar het lag dus aan me oude moederbord
eerst de bios chip stuk daarna was er dus nog wat anders stuk

alvast bedankt voor de hulp en info kijk hoe lang hij het nu volk houd 😅🙈👌

Reinier

Vooral gebruik blijven maken van de grijze massa boven op je nek, dan komt het goed  :schater: :schater:
Bedankt voor de terugmelding, have fun ermee weer en een fijn weekend verder  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk