Hoofdmenu

Doorgebrande voeding

Gestart door Davidoffo, maandag 23 september 2019, 18:27:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Davidoffo

Hallo allemaal,

Zojuist zette ik mijn pc aan en hoorde ik een flinke knal. Helaas start mijn pc niet meer op. Ik heb de voeding eruit gehaald en hierin zie ik wat zwarte plekken en er komt een brandgeur uit. Ik kan er dan denk ik ook wel vanuit gaan dat deze is doorgebrand. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe voeding, maar heb ik hier wat advies voor nodig.

Specs:

CPU:
Intel Core i5 4670 @ 3.40GHz

GPU:
GeForce GTX 1070

RAM:
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz

MOBO:
ASUSTeK COMPUTER INC. B85M-G (SOCKET 1150)

DISPLAY:
BenQ RL2455

STORAGE:
1TB HDD
250GB SSD

POWER SUPPLY:
OCZ600MXSP 600W (en nu dus helaas kapot)

Wat zou voor mijn game pc voldoende zijn?

Alvast bedankt!

lucas


Davidoffo

Exact zou ik het niet weten, maar inmiddels al wel wat jaartjes

lucas

Lees dit advies eens door. Als je vragen hebt meld ze hier :icon_good:

Reinier

Ik zou voor deze Seasonic van 620 Watt kiezen. :icon_good:
Dan heb je:
a) een A-merk voeding
b) een voeding met 80 plus Bronze certificering
c) garantie en top klantenservice van de NL importeur in geval van problemen.

Davidoffo

Bedankt allebei! Ik ga voor het advies van Reinier en hopen dat alles straks weer werkt  :icon_good:

Reinier

Als de voeding het enige is wat defect is moet dat zeker goed komen...
Ik heb zelf de 520 Watt versie van deze voeding, naar volle tevredenheid.
Laat maar horen als je hem vervangen hebt  :icon_good:

Davidoffo

Ik heb hem zojuist vervangen en het valt me meteen op hoe veel stiller mijn pc is! Nu heb ik misschien een hele stom vraagje, maar ik probeer nu mijn kabels weer aan te sluiten op mijn pc en ik kreeg bij mijn ethernet kabel een flinke schok. Ik heb alle kabels eruit gedaan (incl. stroomkabel) maar als ik al de achterkant aan raak met de ethernet kabel komen er vonken. Ik durf ook eigenlijk de rest dus niet meer aan te sluiten. Enig idee hoe dit zou komen?

John

Loop alle aansluitingen ff na, ook die in je systeemkast, dus stekker er ff uit, ff ontladen dan door een paar keer op je power on/off knop te drukken en dan ff alles nalopen, en zit je stekker van je systeemkast in een geaard stopcontact :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

Ik heb alles eraf gehaald en voorzichtig aangesloten. Ik denk dat het restroom was, want ik heb geen geaard stopcontact. Ik krijg nu alleen de volgende melding bij het opstarten:

"the current bios setting do not fully support the boot device"

John

Ga ff in je bios en zet hem daar ff op default, dan save en exit the bios, en kijk dan is :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

Citaat van: John op zaterdag 28 september 2019, 15:27:24
Ga ff in je bios en zet hem daar ff op default, dan save en exit the bios, en kijk dan is :icon_o_O:

Helaas het zelfde probleem

Davidoffo

In de bios zie ik bij SATA information ook alleen maar 'empty'. Misschien toch een kapot kabeltje bij het vervangen van de voeding?  :icon_confused:

John

Dan ff nieuw Sata kabeltje proberen :yess: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Davidoffo

Ik heb zowel een ssd (met windows) en een hdd. Ik heb de kabeltjes even omgewisseld om te kijken of dat uit maakt, maar zonder success. Het lijkt wel of zowel mijn ssd en hdd niet opgestart worden. Ik heb helaas geen vervangende kabel om te proberen, maar het lijkt me ook wel sterk dat beide kabels kapot zouden zijn

SMF spam blocked by CleanTalk