Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

IP camera niet te bereiken in LAN

Gestart door Nol, zondag 03 april 2022, 20:02:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Camera´s heb ik al vaker enige tijd stroomloos gehad maar het probleem bleef.

Ja ik snap het ook niet dat die niet in het netwerk zichtbaar zijn. Raadsel maar wat doe ik daar aan ? Ik heb er nooit iets aan gedaan omdat het allemaal goed werkte behalve dan op mijn telefoon in LAN maar nu wilde ik de Synology de camera´s laten opnemen zodat de PC uit kan en toen kon ik ze niet vinden in de surveillance in de Synology
Daarom dacht ik dat het aan de LAN lag en misschien is dat ook zo maar ik weet niet wat en vroeg het hier.

Gerrit

en ik moet toegeven dat ik het nu ook niet weet :redface:

Nol

Helemaal geen probleem hoor, soms zijn er van die dingen waar je even geen oplossing voor heb en zal je zien blijkt later dat het heel simpel is  :ohyeah:
Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken en ik ga mijn netwerk maar eens onder de loep nemen  :yess:
Misschien dat je hier even naar kan kijken misschien zit het niet correct of kan het beter, het zit nu zo :
Router heeft 4 uitgangen.
Één uitgang gaat naar de huiskamer bij de TV waar de verdeling door de hub wordt gedaan
Één uitgang gaat naar mijn PC kamer waar ook weer een hub zit voor de verdeling
Één uitgang gaat naar de slaapkamer waar een hub de verdeling daar doet
Één uitgang zit in een hub in de meterkast

Gerrit

de "hub" is dat een switch?
een veel gemaakte fout is ipv een switch mensen een router word aangepraat en daarin zit ook een firewall en moet je ip adressen toewijzen en dan moet je weer adviseren om de router in switch modus te zetten kosten switch paar tientjes router vaak een veelvoud hiervan

Nol


Jurjen

die switchen zijn managed of unmanged?
Daarnaast is een switch prima voor er tussen,
Zie jij in de router wel je camera's?

SMF spam blocked by CleanTalk