Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Draadloos verbindingspobleem

Gestart door MetalMike, maandag 27 december 2021, 19:41:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MetalMike

Goedenavond,

hopelijk komt deze post überhaupt door. Verbinding gaat uit en aan.

Vaak heb ik zelfs nog een wifi icoontje die aanstaat, maar toch heb ik geen ontvangst dan (of misschien een heel dun signaal). Maar heel vaak gaat het icoontje uit en aan, bijzonder vervelend want ik wil ook mijn financiën doen... en dat lukt op deze manier gewoon niet.

Ik heb een nieuwe pc waar bijzonder blij mee ben, maar de laatste tijd (heb 'm een maand of twee) van 2 tot 3 weken heb ik constant constant dat de Wifi verbinding wegvalt. En helemaal de afgelopen week, lijk wel erger te worden. Heb gescand met de Windowsscanner, Malwarebytes gebruikt en eraf gegooid voor nu, die zeurde zo nu en dan ook teveel leek wel (na een 14daagse gratis volledige versie), klaagde ook over de meest gebruikelijke en simpele sites, maar ook over Opera. Ik gebruik diverse Browsers, voor diverse doeleinden, waaronder Opera.

Verbinding lijkt nu opeens even stabiel na een uurtje twee (misschien wel drie) waarin ik amper wat online uit kon richten, waardoor ik me aan deze post waag. Wat kan het zijn!?

Gerrit

uw dns en uw lease verloopt
ten teken dat u uw netwerk niet goed heeft ingevuld cq niet compleet

MetalMike

Hallo Gerrit,

huh!? Dit zegt mij werkelijk helemaal niets, maar ben dan ook gewoon een simpele user. Dacht gewoon nieuwe pc gewoon aansluiten, snoerloze USB verbinding inpluggen: klaar!
Wat moet ik dan nog verder doen? DNS wat ik lees is aangaande Domein naam, maar wat, als simpele user heb ik daarmee te maken dan?
Momenteel gaat het redelijk, vrij langzaam soms, maar helemaal (fingers crossed) valt de verbinding niet weg lijkt.

Jurjen

Zou je de onderstaande stappen eens willen uitvoeren? dit is wat gerrit denk ik bedoeld.

1: Open CMD (command line) als administrator
2: Type "ipconfig /flushdns" and press Enter.
3: Type "ipconfig /registerdns" and press Enter.
4: Type "ipconfig /release" and press Enter.
5: Type "ipconfig /renew" and press Enter.
6: Type "netsh winsock reset" and press Enter.
7: Restart the computer.  :Kicon_good:

Gerrit

Citaat van: MetalMike op maandag 27 december 2021, 21:53:21
Hallo Gerrit,

huh!? Dit zegt mij werkelijk helemaal niets, maar ben dan ook gewoon een simpele user. Dacht gewoon nieuwe pc gewoon aansluiten, snoerloze USB verbinding inpluggen: klaar!
Wat moet ik dan nog verder doen? DNS wat ik lees is aangaande Domein naam, maar wat, als simpele user heb ik daarmee te maken dan?
Momenteel gaat het redelijk, vrij langzaam soms, maar helemaal (fingers crossed) valt de verbinding niet weg lijkt.
helaaas zo werkt dat niet.
wie is uw provider?
dan kan ik u naar de gegevens leiden  wat u moet invullen om uw verbinding tot stand te brengen

MetalMike

Hallo Gerrit,

Ziggo is mijn provider. Ik ga eerst dan even op jou af, daarna als dat onverhoopt niet lukt de tip van Eskimo. Thanks jongens :)!


MetalMike

Dankjewel Gerrit,

alleen als ik een codeserie in moet toetsen van Ziggo in de adresbalk van de browser, geeft 'ie aan dat dat een beveiligde site is. Is dat standaard of logisch!?

Gerrit

het laatste .........u zit op uw modem ....en die is beveiligd

MetalMike

Okido, ben nu ingelogd. Wat doe ik nu?

Gerrit


MetalMike

Okido, dankjewel Gerrit. "We" gaan zien of dit idd geholpen heeft, weet niet meer zeker of ik ooit het wachtwoord heb ingevuld. Hopelijk gaat het nu weer goed, dank je in ieder geval voor je hulp. Ben zo blij met dit forum, zo vaak geholpen, top  :icon_good: !

SMF spam blocked by CleanTalk