Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

administrator probleem?

Gestart door Wolfke, zondag 20 december 2020, 20:30:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfke

Eigenaar veranderd in mijn naam, heb ik gedaan (zie vorige inbreng) :Kicon_smile1:
Met de map zelf is het nu in orde, maar nog niet met de files erin.
Een deel heb ik al aangepast, een deel met nog gebeuren.
Al mijn CD's zijn opgenomen als .WAV.
Normaal speel ik ze af met Groove, maar met WMP is het juist hetzelfde.
Alleen Rytmbox in Ubuntu heeft er geen probleem mee.

Het is altijd een probleem met die toelatingen in Win10.
Vóór de herinstallatie had ik een goed thuisnetwerk met de laptop, kon die alles bereiken wat ik wou op mijn Pc, nu moet ik daar ook terug tegen vechten.

Reinier

Heb je deze .wav extensie in standaard apps gekoppeld aan een bepaalde app zoals Groove of WMP..?

Overigens heb ik hier totaal geen problemen in het thuis netwerk met eender welke pc of laptop.
Ook dat hangt samen met instellingen / machtigingen.
Ik gebruik intern geen firewalls, geen wachtwoorden en ik heb het oude SMB v1 protocol weer toegevoegd in Win 10.
Zou daar eens naar kijken...het is op te lossen..

Wolfke

misschçen heb ik ooit die WAV gekoppeld aan Groove, dat weet ik niet meer.

Reinier

Dan kun je toch controleren..?

Instellingen => Apps => Standaard apps => Standaard apps per bestandstype kiezen.

Scroll naar .wav ( bijna onderaan ) en kijk welke app daarvoor is geselecteerd...

Wolfke

ik heb dat gestopt na 15min en ik zat nog maar aan de "D".
Groove wordt geopend als ik erop klik, dus is Groovede standaard hé.
Ik weet niet wat dat ermee zou kunnen te maken hebben, want ik kan/kon die files ook nie openen met WPM, niet renamen, niet deleten, niet copieren.
Al mijn andere 1000den .WAV geven geen enkel problemen.

Reinier

Dan zou ik de betreffende cd nogmaals rippen naar een andere map en kijken of het dan wel normaal werkt ?

Wolfke

ik zal ze nog eens moeten vragen aan mijn dochter, maar het probleem is opgelost via ubuntu.
Ik denk dat er nog eentje is met hetzelfde fenomeen, maar eerst Win Merge installeren om de copie op externe te vergelijken met die op PC.

Reinier

Ik zie niet helemaal wat je met Win Merge denkt te bereiken want dat levert, volgens de website, geen info over machtigingen etc. op.
Voor het rippen gebruik ik Exact Audio Copy, dat is gratis en werkt subliem => https://www.exactaudiocopy.de/


Reinier

Willy, controleer je mail.
Er staat een download voor je klaar van 1,3 Gb....
Ben benieuwd of daarmee je probleem opgelost is..?

Wolfke

bedankt Reinier.
Die Winmerge gebruik ik om mijn backup te checken met de originele muziek-mappen, want zo'n "slechte" map werd niet mee gecopieerd en zo kan ik dat gemakkelijk vinden.

De gemakkelijkste oplossing van dit probleem is/was: de map openen in Ubuntu en ze daar copieren naar een nieuwe map. Als ik deze nieuwe map open in win10 is er geen probleem meer.

Probleem opgelost, oorzaak niet gevonden. :Kicon_smile1: :Kicon_o_O:

SMF spam blocked by CleanTalk