Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

wachtwoord voorkomen

Gestart door kippie, zondag 08 november 2020, 13:46:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kippie


Hoe kan ik voorkomen dat bij een nieuwe w 10 pro installatie er een wachtwoord wordt ingesteld  ??


Hoe kan ik wanneer dit wel is geinstalleerd   dit van de pc verwijderen

Reinier

Tijdens de installatie niet aanmelden met een Microsoft- of ander account maar voor Offline account kiezen en het wachtwoord leeg laten.
Als er toch een wachtwoord is ingesteld kun je het verborgen Administrator account activeren, daarmee inloggen, en bij Gebruikers het betreffende account kiezen en het wachtwoord verwijderen.

derkdejong

mijn laatste ervaring: dat lukt alleen nog als je tijdens de installatie géén internetverbinding hebt/toestaat!

Reinier

Vreemd, heb 2 weken terug nog een pc voorzien van een schone Win 10 installatie ( v 2004 via usbstick ) met alles aangesloten en dat was geen enkel probleem. :icon_rolleyes: :icon_rolleyes: :icon_confused:

lucas

Je kunt het wachtwoord altijd verwijderen als je dat niet gebruiken wilt. Zonder wachtwoord inloggen  :icon_good:

derkdejong

@reinier: 'Vreemd, heb 2 weken terug nog een pc voorzien ': de mijne was vorige week; ik heb de installatie een tweede keer uitgevoerd (toen dus zonder internetverbinding) omdat ik geen optie kreeg voor offlineaccount..

Reinier

Poltergeisten Derk....( Microsoft is alleen een andere naam voor hetzelfde beestje  :schater: :schater: ).... :icon_o_O:

SMF spam blocked by CleanTalk