Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Soms Avast die na opstarten van computer niet opstart

Gestart door moho-ad, zondag 03 mei 2020, 22:49:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrit

uw pc is besmet en daardoor willen scanners niet installeren.
u zal toch echt met een zg resque  cd programma scannen anti-vir of kaspersky en nog legio andere, u bent nl niet de enige die deze problemen oploopt.
doe dat eerst anders blijft u in een cirkel ronddraaien

Reinier

Rescue-cd Kaspersky hier: https://www.kaspersky.nl/downloads/thank-you/free-rescue-disk
Je kunt ook een usbstick gebruiken, hoe je die maakt : https://support.kaspersky.com/14226
Hoe je daar van moet opstarten: https://support.kaspersky.com/14227

Zelf heb ik de gratis versie van Kaspersky Security Cloud ( voorheen Kaspersky Antivirus Free ) draaien op 3 pc's in het netwerk, al jaren naar volle tevredenheid.
Nog nooit iets opgelopen, altijd op tijd gewaarschuwd, geen vastlopers of andere problemen en een lage systeembelasting.

Succes met scannen en je uiteindelijke keuze, maar als je voor Kaspersky kiest zou ik alles van Avast eraf gooien.
Dat heb je dan nl. niet meer nodig en je loopt ook niet de kans op conflicten. :icon_good:

derkdejong

gezien een aantal recente ervaringen bij mijn 'klantjes' hoef je niet de illusie te hebben dat kasperski probleemlozer werkt dan avast......

Reinier

Dat zal dan voor een deel bij de gebruiker(s) liggen, anders zou ik hier ook dat soort zaken moeten ervaren.
Mijn werk-pc draait hier van 06.00 tot 20.00 uur, dagelijks....het backup systeem een uurtje of 2 - 3 / dag, i.v.m. updates etc.
Die van mijn vrouw van 08.00 - 18.00 uur...echt, nog nooit iets gehad , gezien of enige vorm van problemen gehad met het programma zelf.

Gerrit

Citaat van: derkdejong op vrijdag 17 juli 2020, 12:38:10
gezien een aantal recente ervaringen bij mijn 'klantjes' hoef je niet de illusie te hebben dat kasperski probleemlozer werkt dan avast......
is u bekend met jumpshot?

derkdejong

'is u bekend met jumpshot?'
n beetje, maar dat had (is nu opgehouden) betrekking op avast.
ik constateer alleen maar dat mij in een aantal gevallen gebleken is dat kaspersky ook niet op elke computer probleemloos werkt...

Gerrit

dat klopt: is niets met werking van beide wat je zelf handiger en gebruiksvriendelijker vind dat is de werkelijke keuze, ik wilde aangeven wat de mentaliteit is van sommige programma's.
iets waarom ik nooit smoelenboek of een ander "gratis"chat van uit Amerika neem.
panda = Spanje
antivir= Duitsland
zijn afgezien van reclame in mijn ogen "veiliger" tenminste dat is mijn persoonlijke keuze
maar zoveel mensen zoveel keuze zoals al eerder aangegeven , wat je persoonlijke voorkeur is

moho-ad

Heb net de gehele computer met Kaspersky Rescue Disk gescand. Via een oude USB stick wou het niet, maar via een nieuwe is het gelijk gelukt om het erop te zetten. Er is niets gevonden in de volledige scan door Kaspersky. Kan het zijn dat het er volledig van af is? Er is dus niets gevonden.

Zag laatst dat Total AV een hele goeie anti-virus scanner zou zijn, maar het lijkt mij een scam software. Op youtube zijn de meningen hierover verdeeld en ik wou het downloaden. MBAM reageerde met: PUP en blokkeerde de installer.

Is er iets dat ik nog verder moet doen om zeker ervan te zijn dat het virus van mijn computer af is?

Gerrit

klinkt gek alle backup's verwijderen en nieuwe aanmaken uitleg: windows maakt ook back up van besmette bestanden.
en onmiddellijk nieuwe maken.
omdat we niet weten of er bestanden beschadigd zijn is het verstandig na het vorige te hebben uitgevoerd een systeemscan uit te voeren .
in het zoekvenster typt u cmd
als administrator uitvoeren
dan in het donkere scherm typt u achter de knipperende c: het volgende commando
sfc /scannow
let op de spatie na sfc
druk op enter
en wacht af

Gerrit

ohja leuk uw usb stick tja chinees waarschijnlijk test hem
scam usb sticks helaas nog te koop :icon_rolleyes:

moho-ad

Nee, het was een wat oudere USB stick voor de verhuizing waar het niet op wou lukken. Nieuwe USB en het lukte gelijk.

Checkdisk extra uitgevoerd en daar is niets gevonden.

sfc \scannow uitgevoerd en Windows Registration Protection heeft geen problemen gevonden.

Gerrit


SMF spam blocked by CleanTalk