Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Nog steeds problemen met Win Oktober 2018 upgrade

Gestart door Benny, zondag 18 november 2018, 15:28:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Benny

Geven met een warme hand, doneerde een nier.

Veng

Ja. En blijkbaar wordt dat voorlopig nog niet opgelost las ik ergens.
Ook dat de update alleen wordt uitgerold naar wie of de creation tool gebruikt of handmatig naar updates gaat zoeken.
Ook is er een workaround gepubliceerd, maar die moet je bij elke opstart blijkbaar uitvoeren":
https://support.microsoft.com/en-us/help/4471218/mapped-network-drives-don-t-work-in-windows-10-version-1809
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Reinier

Kort gezegd komt het hier op neer:
Als je de updates op "Automatisch installeren" hebt staan heb je voor de komende tijd geen last van dit probleem omdat deze upgrade voor als nog niet automatisch wordt aangeboden met de reguliere beveiligings-updates.

RenX

Ik ervaar na deze update merendeels op verschillende computers problemen met Google Chrome, met laden van pagina's blijft hij heel lang staan op: Beveiligde verbinding tot stand brengen.
Van alles al geprobeerd om dit er uit te krijgen, maar tot op heden nog geen oplossing.

Reinier

Ik zou Chrome volledig verwijderen, incl. alle gebruikersgegeven, extensies etc. en vervolgens het register opschonen om achtergebleven rotzooi te verwijderen.
Het gemakkelijkst is in dit geval het gebruik van Revo Uninstaller.
Herstart daarna de pc en installeer Firefox i.p.v. Chrome.
Wil je toch Chrome, dan voer je daarvan een schone installatie uit, in 99% van de gevallen is het probleem dan opgelost.

RenX

Dankje wel Reinier,
Ik ga dat even proberen. Ik Gebruik Chrome omdat ik het fijn vind werken en ik met mijn telefoon via Chrome Remote in mijn systemen kan.

Overigens heb ik net vernomen dat sinds deze week de Automatische uitrol van de 2018 update weer van start is gegaan.

Reinier

Dat laatste klopt, op mijn Win 10 installatie ( v 1803 ) komt'ie op dit moment ook binnen lopen.. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk