Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Thunderbird

Gestart door nicoetbun, woensdag 04 april 2018, 11:00:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nicoetbun

Hi,
Ik gebruik sinds kort Thunderbird als mijn mail programma.
Telkens als ik een ontvangen mail verwijder loopt thunderbird vast en moet ik het programma opnieuw opstarten.
Ook bij het verzenden van mail gaat niet alles goed. De verzonden mail staat dan in de map "verzonden' Maar dan twee keer.
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn ?

Nic.

derkdejong

volgens sommigen zou deze workaround moeten helpen (geen beste vertaling, maar wel duidelijk):

•Toegang krijgen tot uw Windows Taakbeheer door op die de "Ctrl" "Alt" en "Delete" tegelijkertijd ingedrukt.

•Klik op het tabblad "Processen".

•Markeer elke Mozilla proces en druk vervolgens op de knop 'Taak beëindigen' in de rechterbenedenhoek van het venster.

•Sluit Windows Taakbeheer.

•Herstart uw computer (altijd op deze wijze: startknop, menu afsluiten, optie 'opnieuw opstarten') om te voltooien herstellen van Mozilla Thunderbird.


nicoetbun

Heb volgens opgave gewerkt.
Nu maar hopen dat het heeft gewerkt.
Vast bedankt.
Nic.

derkdejong


Veng

Bij mij hangt Thunderbird zich ook vaak op bij verwijderen maar ik heb gemerkt dat dat gebeurt als ik te snel op de knop verwijderen druk. Het systeem is dan ergens nog bezig met de mailafhandeling. Bv. zie ik rechts nog een mail pop-up notificatie.
Dan idd. even via de taakmanager het proces afsluiten.
Fraai is het natuurlijk niet.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

nicoetbun

Weet ook iemand hoe ik Thunderbird zover krijg dat hij mijn mails opslaat waar ik dat wil.
B.V. In mappen op een andere HD. Dus niet archiveren zoals Thunderbird dat wil doen.?
Grtn, Nic

Veng

Hier kun je vinden hoe je e.e.a. doet:https://support.mozilla.org/nl/kb/profielen-waar-thunderbird-gebruikersgegevens%20bewaart#w_uw-profiel-vinden
Kern is: Thunderbird afsluiten, de profielmap verplaatsen en in de file: profiles.ini de nieuwe locatie aanpassen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

nicoetbun

Hallo,
Verder dan afsluiten kom ik niet  :ohyeah: Waar vind ik die profielmap?
Ik kom wel tot de map Roaming. Verder is daar geen map die zo heet.
Nic.

Reinier

Die map staat hier:
c:\Users\jouw naam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\abcdefg.default

Let op, de map Appdata is een "verborgen" map, die moet je eerst zichtbaar maken door het inschakelen van "Verborgen mappen en bestanden weergeven" in Map-opties.

nicoetbun

Sorry voor deze late reactie. Ik heb alles geprobeerd maar het euvel blijft.
Ben dus maar overgestapt naar Office 2016 met outlook.
Draait als een tierelier.
Bedankt voor de hulp.

Reinier

 :icon_good: :icon_good: , ook een oplossing inderdaad.
Succes weer  :zwaai:

SMF spam blocked by CleanTalk