Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Window 10 blijkt illegaal

Gestart door rob217, zaterdag 06 juli 2019, 10:38:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reinier

Zou eens een nieuwe installatie proberen en tijdens de setup die key invoeren....
Daarvoor moet je zelf de installatie media maken ( usbstick min. 4 Gb ) m.b.v. het hulpprogramma onder de blauwe knop op deze pagina.

Ik denk dat jouw probleem hierdoor komt:
CiteerInstalled from 'Volume' media
Lijkt erop alsof er een VLK-versie gebruikt is en daarmee werkt de OEM-key niet..
VLK => Volume License Key

rob217

Citaat van: Reinier op zaterdag 06 juli 2019, 20:06:00
Zou eens een nieuwe installatie proberen en tijdens de setup die key invoeren....
Daarvoor moet je zelf de installatie media maken ( usbstick min. 4 Gb ) m.b.v. het hulpprogramma onder de blauwe knop op deze pagina.

Ik denk dat jouw probleem hierdoor komt:
CiteerInstalled from 'Volume' media
Lijkt erop alsof er een VLK-versie gebruikt is en daarmee werkt de OEM-key niet..
VLK => Volume License Key

Volume Licence Key ---->>> Wat houdt dat precies in?

rob217

Is er een manier om de registratie van VLK om te zetten naar OEM? Of is dat te simpel gedacht

Reinier

https://cloudblogs.microsoft.com/industry-blog/en-gb/cross-industry/2013/05/14/licensing-logic-whats-the-difference-between-oem-retail-and-volume-licenses/

Kijk eens of de methode zoals hier uitgelegd voor jou werkt..?
Let op !
Hiervoor moet je een registersleutel aanpassen, dat is niet aan iedereen besteed.
Maak voor de zekerheid eerst een register backup als je twijfelt....

rob217

Citaat van: Reinier op zondag 07 juli 2019, 07:02:58
https://cloudblogs.microsoft.com/industry-blog/en-gb/cross-industry/2013/05/14/licensing-logic-whats-the-difference-between-oem-retail-and-volume-licenses/

Kijk eens of de methode zoals hier uitgelegd voor jou werkt..?
Let op !
Hiervoor moet je een registersleutel aanpassen, dat is niet aan iedereen besteed.
Maak voor de zekerheid eerst een register backup als je twijfelt....

Heb even gekeken maar gaat niet lukken denk ik, ik mis een sub-map.
Navigate to the HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAEvents directory in the registry.

Tot "Current Version" gaat alles goed, maar de sub-map "WPA Events" bestaat dus niet. Helaas

Reinier

Die sub-map ontbreekt bij mij ook op mijn Win 10 v 1903 systeem....vreemd..artikel is blijkbaar gebaseerd op een oudere Windows-versie..

Nou, ik zou dan gewoon een nieuwe installatie uitvoeren en daarbij de nieuwe licentie-code gebruiken.
Wel eerst backups maken van wat bewaard moet blijven.

rob217

Citaat van: Reinier op zondag 07 juli 2019, 14:18:01
Die sub-map ontbreekt bij mij ook op mijn Win 10 v 1903 systeem....vreemd..artikel is blijkbaar gebaseerd op een oudere Windows-versie..

Nou, ik zou dan gewoon een nieuwe installatie uitvoeren en daarbij de nieuwe licentie-code gebruiken.
Wel eerst backups maken van wat bewaard moet blijven.

Nog even een laatste poging gedaan, had bij GameKeyDiscounter een licentiecode gekocht, die bleek niet te werken. Vandaar de zoektocht naar welke versie er op de pc stond.
Maar toch maar een mailtje gestuurd met het verhaal dat de code niet werkte en wat foto's ervan.
Tot mijn verbazing kreeg ik een mailtje terug met een nieuwe code. En.... de code werkte, dus nu een geactiveerde Windows 10  :yay: :yay: :yay:


Hans

Top bedankt voor de terug koppeling en veel plezier met je legale windows  :icon_good: :icon_good: :icon_good:

Reinier


rob217

Het enige wat blijft is dat de updates niet geïnstalleerd kunnen worden, maar heb de automatische updates intern uitgeschakeld dus kijken of dat werkt.
Bedankt voor jullie hulp  :yay: :yay: :yay:

Reinier

Anders probeer je WSUS...
Daarmee kun je offline updaten en zou het systeem daarmee volledig up-to-date moeten zijn na gebruik..

rob217

Citaat van: Reinier op maandag 08 juli 2019, 10:28:20
Anders probeer je WSUS...
Daarmee kun je offline updaten en zou het systeem daarmee volledig up-to-date moeten zijn na gebruik..

Gekeken en geprobeerd te downloaden, alleen mijn anti-virus slaat gelijk op hol, rode meldingen, alarmbellen  :schater: :schater: :schater:

Reinier

Tijd dus voor een fatsoenlijk antivirus programma...
Uit je omschrijving lijkt het te gaan om AVG, dat is een gratis scanner die bekend staat om zijn valse meldingen.
Zelf gebruik ik al een paar jaar de gratis antivirus van Kaspersky en die werkt voortreffelijk  :icon_good:

rob217

Nee verkeerd gegokt  :schater: :schater: :schater:ik heb er McAfee op staan. Maar kan geen kwaad om eens die andere te proberen.

Reinier

Wat ik je in elk geval wèl kan zeggen dat dat Kaspersky aanmerkelijk minder zwaar belastend is voor je systeemprestaties als McAfee.....
Wel vreemd overigens dat McAfee zo reageert, ik heb dat nog niet eerder gehoord m.b.t. WSUS.
Voorheen heb ik altijd Eset NOD32 gebruikt om mijn pc's ( er draaien er 3 hier ) en ook daarmee erg goede ervaringen en geen rare meldingen m.b.t. volstrekt legitieme en veilige software.

SMF spam blocked by CleanTalk