Hoofdmenu

map delen ?

Gestart door HenkyBoy1968, vrijdag 03 mei 2019, 11:55:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

#15
Je moet dus de map Äfbeeldingen" op G:\ naar een andere schijf verplaatsen.
Daarna volg je de procedure opnieuw en kiest dan voor "Ja" in screenshot 5.
De map Afbeeldingen wordt dan van C:\  naar G:\ verplaatst.
Vervolgens ga je naar de schijf waarheen je in het begin die map "Afbeeldingen" verplaatst hebt, open die map en selecteer alle bestanden ( Ctrl +A ).
Klik er dan op met je re-muisknop en kies knippen, ga naar G:\Afbeeldingen, open de map en kies plakken.
Probleem opgelost.
De lege map Afbeeldingen op de andere schijf kun je nu verwijderen.

HenkyBoy1968

Wat bedoel je precies ?
Citaat van: lucas op zaterdag 04 mei 2019, 18:47:24
Hoe staat het nu met de verwijzingen Henk :icon_confused:

HenkyBoy1968

Map verplaatst naar een andere schijf.
G Schijf bevat nu geen map afbeeldingen meer.
Krijg nog steeds de melding van stap 6.
Ben radeloos, wil hem zo graag verplaatsen ivm ruimte op de C schijf.
Citaat van: Reinier op zaterdag 04 mei 2019, 20:03:09
Je moet dus de map Äfbeeldingen" op G:\ naar een andere schijf verplaatsen.
Daarna volg je de procedure opnieuw en kiest dan voor "Ja" in screenshot 5.
De map Afbeeldingen wordt dan van C:\  naar G:\ verplaatst.
Vervolgens ga je naar de schijf waarheen je in het begin die map "Afbeeldingen" verplaatst hebt, open die map en selecteer alle bestanden ( Ctrl +A ).
Klik er dan op met je re-muisknop en kies knippen, ga naar G:\Afbeeldingen, op de map en kies plakken.
Probleem opgelost.
De lege map Afbeeldingen op de andere schijf kun je nu verwijderen.

Gerrit

goed voor de duidelijk heid=>linkermuisknop=> op de map=>eigenschappen
en dan is het simpel zie de afbeelding

Gerrit

errst ziet u algemeen als u dan op locatie drukt kunt hem waar ook naar toe verplaatsen.
ter controle kijkt u nog eens naar eigenschappen en ziet u zoals in de afbeelding waar de map bevind.
makkelijk toch? ben lui daarom doe ik altijd zo :smokin:

lucas

#20
Citaat van: HenkyBoy1968 op zaterdag 04 mei 2019, 20:26:01
Wat bedoel je precies ?
Citaat van: lucas op zaterdag 04 mei 2019, 18:47:24
Hoe staat het nu met de verwijzingen Henk :icon_confused:

Dit Henk🤔🤔

Citaat van: HenkyBoy1968 op vrijdag 03 mei 2019, 11:55:48
Kan iemand mij vertellen hoe ik het volgende moet doen windows 10.
Dit wilde namelijk ook in windows 7.
Het icoontje afbeelding en documenten, verwijst naar de plaats/map.
Alleen ik heb deze nog op een andere schijf staan, en daar wil eigenlijk de icoontjes naar toe verwijzen.
Iemand.

Sorry voor al deze vragen, begin net met W10

Henk

HenkyBoy1968

Ik loop iedere x tegen dezelfde foutmelding aan.
Draai met Windows 10.
Kijk wat de foutmelding zet, in bijlage.
Ook al zal ik hem naar een andere schijf zetten, waar de map afbeelding nog niet bevindt, krijg ik de foutmelding.
Citaat van: Gerrit op zaterdag 04 mei 2019, 21:07:05
errst ziet u algemeen als u dan op locatie drukt kunt hem waar ook naar toe verplaatsen.
ter controle kijkt u nog eens naar eigenschappen en ziet u zoals in de afbeelding waar de map bevind.
makkelijk toch? ben lui daarom doe ik altijd zo :smokin:

HenkyBoy1968

Gaat dus om deze icoon, waar ik de balk bij heb getekend.
Komt het misschien omdat die in onedrive staat ?

Gerrit

en dat is een online map :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah:opdsat je deze met je account op elkepc laptop of phone kan inkijken :ohyeah: :ohyeah:
sorry maar dit is voor mij echt grappig staat er toch als je het wolkje opend wilt u bij kopen ga voor premium :ohyeah: :ohyeah: njet dus

Reinier

Zoals je ziet staat de map niet op G:\  ( zoals jij telkens beweert ) maar in de cloud ( OneDrive )
Omdat je die map niet hebt verplaatst kun je de locatie dus niet aanpassen.
Je heb de map Afbeeldingen van je G-schijf verplaatst, niet die in OneDrive, daarom krijg je deze foutmelding.
Nu wèl duidelijk Henk..?

HenkyBoy1968

Zoals ik in het eerste bericht wat ik had geschreven staat, dat ik een map op de G staan heb, genaamd afbeeldingen.
Deze heb ik onder w7 verplaats, van de C schijf naar de G schijf.
In W7 kan je via icoon afbeelding naar de map op de G schijf.
Dit wilde ik ook graag onder W10, toen viel mij op dat het icoon afbeelding naar ondrive verwees (laatste moment).
Maar heb de map nu via snelstart menu.

Reinier

Ik kan dit helaas niet testen, ik geruik geen OneDrive en ik heb mijn map Afbeeldingen niet verplaatst.
Mijn vermoeden is dat Win 10 continue synchroniseert met OneDrive en zolang die map Afbeeldingen daar staat gaat het volgens mij niet lukken om de locatie van de link in het snelstart-menu te wijzigen maar zeker weten doe ik het niet.

Gebruikte je OneDrive ook in Win7..?

HenkyBoy1968

Nee ik gebruikte OneDrive niet in W7.
Daar was ook een icoontje van map afbeelding, deze kon je dan verwijzen naar waar je de map afbeelding neer gezet had.
Dacht ook dat je dat met deze icoontje in W10 kon, alleen zag niet dat er bij het icoontje in W10 Ondrive stond.
Daarom ben ik nu naar de G schijf gegaan en de map afbeelding aan snelstarten vast gemaakt.
In W7 in de map gebruikers, naam, stond namelijk de map afbeeldingen, deze kon je dan verplaatsen.
Dit heb ik gedaan toen, de snelkoppeling die toen nog in startmenu stond kon je dan linken aan de afbeeldingen map, waar ik hem naar toegezet, G schijf.
Deze situatie wilde ik dus ook onder W10 creëren

Reinier

Je kunt OneDrive ook uitschakelen zodat dat niet geladen wordt bij het opstarten als je de pc aanzet.
Probeer dat eens en kijk of het dan wèl werkt..?

CiteerIn W7 in de map gebruikers, naam, stond namelijk de map afbeeldingen, deze kon je dan verplaatsen.
Dat is in Win 10 nog steeds zo Henk.

Ik hoop dat jouw Engels een beetje OK is want de oplossing voor jouw probleem schijnt in OneDrive te zitten.
Uitleg hier.
Succes  :icon_good:

HenkyBoy1968

Reinier, hiephoera.
Het is gelukt namens jou link.
Inderdaad OneDrive uitschakelen, en dan kon ik de mappen verplaatsen en de koppeling maken.
Dit is opgelost, dankjewel voor al jullie geduld.

Henk

SMF spam blocked by CleanTalk