Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

3e extra schijf hdd

Gestart door DrakenComputer, woensdag 07 november 2018, 11:29:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DrakenComputer

Zat even terug te lezen in de vorige onderwerp van mij en zit te denken aan om deze schijf met 7200 toeren als 3e backupschijf te gebruiken in de pc (VENG gaf dat idee al).

Wat ik nu wil doen is om nieuwe schijf te kopen van 5400 toeren, en die als 2e schijf te gebruiken. De data op 7200 toeren kopieer ik naar de 5400 toeren

schijf van 7200 toeren ga ik formatteren en als backupschijf gebruiken. Maar ze blijven allemaal gewoon in de pc, dus geen hardeschijf kast met aparte netvoeding.

Is dit goed plan?

En hoe laat ik de pc de 5400 toeren als 2e schijf lezen?

En die schijf met 7200, als ik die formatteer, dan blijft het geheugengrootte nog steeds zelfde toch?
Ik herinneer me een paar jaar geleden dat ik een usb disk ging formatteren van 8GB en opeens was het een geheugengrootte van minder dan 1gb, foto's en data terugkopieren ging alleen tot 1GB.

Reinier

Nee, dat is geen goed plan en volstrekt zinloos omdat die 7200 toeren schijf ook dan dat geluid zal blijven maken...
Volgens mij heb je het nog steeds niet begrepen...
Hoe je die schijf ook gebruikt, het geluidsprobleem blijft zolang je die schijf in je pc houdt.
Alleen als ext. schijf in een losse behuizing ben jij degene die bepaalt wanneer de schijf gebruikt wordt en niet de pc of de software van de schijf.

Een pc ziet alle schijven als schijf, er is geen sprake van een 2e of 3e schijf.
Er is een OS schijf ( waar Windows op staat ) en de rest zijn gewoon "schijven" met een bepaalde stations-letter ( E: of F: etc ).

De opslagruimte van de schijf blijft na formatteren gelijk.

DrakenComputer

Ah oke, ik zat te denken wat doe ik dan met die 7200 toeren met 1TB ?

Misschien dan toch als externe schijf met hdd kastje? Ik zie wel whatever

Reinier

Dat laatste lijkt mij de beste oplossing want dan kun je hem na gebruik gewoon zelf uitzetten, is het geluid ook weg en op die manier ook uitstekend geschikt als backup-schijf.
In geval je te maken krijgt met ransomeware ( gijzelingssoftware ) is een ext. schijf die buiten gebruik is een veilige oplossing omdat ransomeware zich verspreid over alle schijven die in de pc zitten. :icon_good:

DrakenComputer

Oh dat ken ik niet, ransomware.

Ik moet hier dus een volledige backup maken van deze pc (alles van SSD en later over een tijdje alles van 2eschijf met 5400 toeren) en op de 7200 toeren schijf zetten die ik als backupschijf gaat gebruiken.

Lijkt me goed plan  :icon_good:

Reinier

Ken je geen ransomeware...??  :icon_eek1: :icon_eek1: :icon_rolleyes: :icon_rolleyes:

Dat is al jaaaaren in het nieuws, container-overslag bedrijf Maersk is 1 van de bekendste slachtoffers, dat was een jaar of 2-3 geleden...
Dan zou ik maar eens op deze website gaan kijken en zorgen voor een goede virusscanner !

DrakenComputer

ben niet op hoogte van wat er is, wel is het goed beveiligd met AVG

DrakenComputer

Kan iemand voor mij eentje vinden? gewoon een van 1TB en 5400 toeren van WD merk :sleep:
door het bos zie ik niet wie in het bos loopt :icon_eek1: :icon_o_O:


DrakenComputer

Bedankt

Ik zie eigenlijk bij de reviews dat er mensen ook last hebben van die 5400 toeren geluid.

Wat is het verschil met die kleuren behalve de kleuren dan?

Reinier

De Blue-serie is voor desktop en laptop-gebruik.

WD Purple™ drives zijn gemaakt voor 24/7, continue gebruik, high-definition beveiligings-systemen ( opnames beveiligingscamera's etc ).
Deze zijn dus eigenlijk niet geschikt voor jouw gebruik.

Maar dat had je uiteraard via Google zelf ook kunnen opzoeken  :yess: :icon_rolleyes:


DrakenComputer

Jep, via google kan ik veel informatie vinden, bijvoorbeeld dit forum waar ik mijn vragen kan stellen, of waar ik antwoorden kan vinden

Zoeken naar informatieve websites via google maakt alle forums waar je vragen kan stellen en antwoorden vinden eigenlijk overbodig

Goed punt meneer

Reinier

Ook zonder Google had je betreffende info kunnen vinden op de website van Western Digital zelf....
Een forum als het onze biedt nogal wat voordelen t.o.v. het gebruik van Google:
* je krijgt gericht advies op jouw probleem
* De informatie is vrijwel altijd actueel i.p.v. een paar jaar oud
* je krijgt meestal binnen zeer korte tijd antwoord....
Dus doe er je voordeel mee zoals zo velen... :yess:

DrakenComputer

Dus dat!

Het is daarom niet nodig om te zeggen dat ik via google (en via google kwam ik hier) informatie kon opzoeken over de verschillen van de WP hdd kleuren  :eusa_naughty:


Reinier

In dit geval was Google wel sneller geweest  :yess: :icon_biggrin1: :icon_biggrin1: :icon_biggrin1:
Maar toe maar, ik hoop dat je tot nu toe het advies en informatie hebt gekregen waar je naar op zoek was.
Ik ( wij als PcHelpForum-team ) zijn allemaal vrijwilligers en dus niet 24/7 online dus soms durt het even voor je antwoord krijgt... :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk