Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Ssd niet sneller dan hdd.

Gestart door GW, woensdag 29 augustus 2018, 23:09:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GW

Dag, Ssd in pc gezet, niet echt op specs gelet, zal altijd wat winst geven dacht ik.  Doe nu snelheidstest, en geeft aan 127 mb/s read speed. Dus of iemand idee heeft hoe dat kan misschien.
2,5 sata goldenfir

Reinier

#1
Weer een product uit het land van de dalende zon..: https://nl.aliexpress.com/item/Newest-Goldenfir-240GB-SSD-Solid-State-Disks-2-5-HDD-Hard-Drive-Disk-Disc-Internal-SATA/32822140763.html
Een totaal onbekend merk waarbij ook duidelijk wordt aangegeven dat de opgegeven snelheden zijn verkregen door testen op een kaal systeem zonder besturingssysteem en waarbij de snelheid op een SATA2-poort onder de 300 Mb/s ligt..
Garantie:  waarschijnlijk tot de drempel..

Het verbaast mij dan ook niet dat het ding zo traag is, dat komt vrijwel zeker door de gebruikte controller.
Daarnaast had de verkoopprijs al een belletje moeten doen rinkelen...
€ 36,36 voor een 240 Gb SSD...in NL kosten die gemiddeld tussen de € 45 en 70.
Als je daar de SSD's met de laagste prestaties uit filtert dan kom je op prijzen tussen de grofweg € 55 en 75...

Onder het motto: Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook zo...
Zeer bekend fenomeen op dit gebied zijn de 256 Gb Usb sticks voor € 16...
Gegarandeerd dat je daarmee vern*ukt wordt... :icon_evil: :icon_bad: , dat lijkt mij hier ook van toepassing... :yess:

GW

#2
U heeft wat tegen alle chinezen meteen ! Maar hoe ook, jammer, laat zo maar zitten, verhaal gelezen dat toch efficiënter werkt al is snelheid laag eens, van iemand die één in een pentium 4 wilde zetten met  Ide aansluitingen. Maar op zich was ik niet zeker of merkte of dat beetje  placebo effect gevalletje was. Nou ja.

SMF spam blocked by CleanTalk