Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

E-mail account aanmaken lukt niet

Gestart door Nol, maandag 05 september 2022, 12:01:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Een familielid van 80 jaar heeft en laptop waar ze een gmail account op wil hebben maar wat ik ook doe het lukt me niet om dat werkend te krijgen
Graag jullie hulp.

Ik heb het geprobeerd in Outlook en Thunderbird.

In Thunderbird heb ik haar ziggo email adres in gezet en een oude gmail adres en dat ging goed
Beiden zijn imap servertype maar als ik het nieuwe gmail adres als imap wil installeren dan zegt die
"Aanmelden bij server niet mogelijk. Waarschijnlijk een onjuiste configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord"
Doe ik pop dan krijg ik de foutmelding van de bijgevoegde foto.

In Outlook krijg ik de melding dat die geen serverinstellingen kan vinden zowel versleuteld als niet versleuteld
Ga ik handmatig de server instellen met imap ook dan geen verbinding met de server.
Ik kan geen instellingen vinden om SSL of STARTTSL aan te geven
Ook met pop lukt het niet om verbinding te maken met de server

Met het ziggo account in Outlook zie ik net dat de mails van ziggo wel binnen komen maar niet verzonden kunnen worden

Ik ben er het hele weekend mee bezig geweest maar het lukt me niet, kan iemand mij helpen ?
Bij voorbaat dank.

Pearl

En de instellingen doe je hetzelfde als in dat oude gmail adres die wel werkt?

Nol

ja daarom vind ik het zo vreemd
Maar ik heb contact met haar en ik overweeg om de Dell opnieuw te laten installeren dus terug naar kale W10
Hij is ook erg traag en ik vermoed dat W10 ook te zwaar is voor de Dell XPS L502X - sticker vermeld W7 Home

Pearl

Stond XP op, overigens, zit er al een SSD in?

Gebruik ook TB en een Gmail account maar met POP3.

W10 is al digitaal geactiveerd dus je hoeft geen key's in te geven.

Nol

Op de sticker achterop de Dell staat W7 Home en er zit geen SSD in
Ik gebruik ook TB in W10 maar met imap en werkt goed

Zojuist fiat gekregen om de Dell helemaal kaal te maken en opnieuw te beginnen met een kale W10

Ze vroeg me of ik eerst op de Acer beiden emailaccounts goed werkend wilde maken zodat ze daarmee kan gaan werken want de Dell gebruikt ze zelden nog en dan alleen nog maar voor foto´s
Met beiden accounts bedoelt ze die van Ziggo en die van Gmail

Ik laat de Dell even voor wat het is en stort me nu even alleen op de Acer Aspire A317-52, die heeft ze 21 augustus nieuw gekocht met W10 Home er op
Office 2007 staat er op dus met Outlook 2007 waar de e-mail accounts in moeten komen
Ziggo staat er al in maar werkt niet correct, haalt post binnen maar kan er niet mee verzenden en krijg ik de foutmelding van de bijgevoegde foto.
Aangezien ik Outlook niet ken weet ik niet waar ik de smtp instellingen kan aanpassen want daar zal het aan moeten liggen volgens mij
Als ik Outlook heb opgestart en dan extra - accountinstellingen en daar dubbelklikt op het account dan zie ik de instellingen staan zoals imap en smtp en als ik daarna op meer instellingen klik en dan op tabblad server voor uitgaande e-mail klik dan zie ik daar een vinkje staan voor verificatie vereist staan en een punt voor zelfde instelling gebruiken als voorinkomende e-mail

Nol

Ik heb de server instellingen onder Outlook gevonden en ben daar aan het wijzigen geweest tot ik met testen de melding kreeg dat het werkt  :yess:
Test mail komt ook binnen maar een mail versturen lukt niet.  :icon_confused:
Uitgaande instelling staat nu alsvolgt :
smtp poort 587
Versleutelde verbinding automatisch
Zet is dat op iets anders dan krijg ik bij het testen al een foutmelding
Iemand nog advies ?


Nol

#7
Nee maar stond wel zo en dan krijg ik een foutmelding als ik accountinstellingen testen doe
Ik ben dus aan het wijzigen gegaan en als ik de smpt op automatisch zet dus niet op SSL of TLS dan geeft de test een vink aan en status is voltooit
Maar ook dan kan ik geen mail versturen

Update
Net weer gekeken en het stond weer op SSL met poort 587
Weer op automatisch gezet en poort op 587 laten staan en op OK geklikt
Toen weer de test gedaan en alles was goed.
Schermen afgesloten en op verzenden/ontvangen geklikt en het werkt.
SSL met 587 werkt dus niet maar automatisch met 587 wel
Ik ga de laptop even opnieuw opstarten en dan kijken of het zo blijft staan
Dan proberen om het gmail account er op te krijgen

Nol

Outlook werkt met de instelling automatisch goed.

Nu gmail nog proberen werkend te krijgen.
Ik kan via gmail.com inloggen met e-mail adres en wachtwoord maar via outlook kom ik er niet in en blijft die steken op het inloggen
Ik heb als type imap staan en in de instelling staat imap aan
Server inkomend staat op imap 993 en SSL
Server uitgaand staat op smtp 587 en TLS ik heb dat ook met 465 en SSL geprobeerd maar krijg geen verbinding
Als ik de test doe dan moet ik het wachtwoord ingeven maar dat blijft terug komen dus er word geen verbinding gemaakt met de imap server
Dat zelfde gebeurd bij de smtp
Wat doe ik niet goed of zie ik verkeerd ?

Pearl


CiteerINKOMENDE EMAIL:

IMAP server: imap.gmail.com
Beveiligingstype: SSL (altijd)
Poort: 993
IMAP gebruikersnaam: volledig gmail email adres
IMAP wachtwoord: je gmail wachtwoord

UITGAANDE EMAIL:
SMTP server instellingen voor verzenden van emailberichten in emailprogramma, mobiele telefoon of tablets zijn:
SMTP-server: smtp.gmail.com
Beveiligingstype: SSL (altijd)
Poort: 465
Je moet aangeven dat je voor de verificatie dezelfde instellingen wilt gebruiken als voor de inkomende mail.
Het dient zo te staan.

Nol

#10
Zo staat het maar geen verbinding
Log ik in via gmail.com dan heb ik verbinding

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Nol

Als eerste bedankt voor het meedenken en hulp  :bedankt: maar helaas lukt het mij niet om gmail werkend te krijgen.  :icon_evil:
Ik heb de Acer waar ziggo goed op werkt en de Dell die kaal gemaakt is en waar ik Office op heb gezet terug gebracht.  :yess:
Ze heeft op gmail een doorverwijzing gemaakt zodat alle mails nu op ziggo binnenkomen  :icon_good:

derkdejong

outlook 2007 wordt door google als onveilig gezien, en gmail weigert met dat programma samen te werken, hoe correct je inloggegevens ook zijn.
en een fatsoenlijke boodschap kan er bij google niet vanaf....., dus ja, je blijft proberen tot je een ons weegt....


Nol

Dat wist ik en ik denk meerdere niet, vandaar dat het me niet lukte om gmail er op de zetten.
Outlook werkt wel met het ziggo account al melde ze net dat ook die weer niet goed werkte.
Ik word het een beetje zat maar anderzijds ze is 80 dus moet het maar weer gaan proberen.
Ik overweeg om de PC en laptop beiden naar fabrieksinstelling te zetten, PC is ouder maar ze weet niet meer waarom er nu ineens 2 inlog accounts met de zelfde naam op staat

SMF spam blocked by CleanTalk