Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

USB hub amp.

Gestart door Izri, woensdag 13 juli 2022, 01:22:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Izri

Goedendag allemaal.

Ik ben van plan een 7 poorts USB hub aan te schaffen. De hub heeft een power adapter van 12v en 2,4 amp.
Is het mogelijk om aan de hub een andere power adapter van 12v maar dan met 6 amp. te koppelen en dus krachtiger te maken?
Of is zijn USB hubs gemaakt om een bepaalde hoeveelheid ampere te verschaffen en niet meer en heb ik dus niks aan power adapter met meer amperes?

Alvast bedankt

Jurjen

Klopt, apparaat is gemaakt voor zoveel ampere. daar moet je niet ineens een andere adapter voor gaan gebruiken.
Mocht jij daar meer door pompen zullen componenten stuk gaan. (uiteindelijk of gelijk)

De vraag is wel, waarom zou je dit doen?  :icon_o_O:

je zou er dan een apparaat op aansluiten die veel meer trekt?
Heeft die dan überhaupt wel een usb aansluiting?

Wat is uiteindelijk je doel? wat wil je?   :abra_cadabra:

Izri

Citaat van: Jurjen op woensdag 13 juli 2022, 08:15:34
Klopt, apparaat is gemaakt voor zoveel ampere. daar moet je niet ineens een andere adapter voor gaan gebruiken.
Mocht jij daar meer door pompen zullen componenten stuk gaan. (uiteindelijk of gelijk)

De vraag is wel, waarom zou je dit doen?  :icon_o_O:

je zou er dan een apparaat op aansluiten die veel meer trekt?
Heeft die dan überhaupt wel een usb aansluiting?

Wat is uiteindelijk je doel? wat wil je?   :abra_cadabra:

Beankt voor je antwoord. Ik wil er meerdere hdd's tegelijk aan koppelen en wat USB dongles voor een afstandsbediening en misschien wat game controllers.
Ik weet alleen niet hoeveel ampere dongles en hdd's gebruiken. Ik wil bijvoorbeeld zeker weten dat mocht ik er bijvoorbeeld vier 2,5 inch schijven en 3 dongles voor de afstandsbediening en game controllers op aansluiten, dat ik absoluut geen uitval heb van 1 van de aangesloten componenten. Ik weet dus niet of 2,4 ampere genoeg is voor de genoemde componenten tegelijk.

Jurjen

Waarom wil je meerdere hdd's koppelen aan een hub?
Waarom plaats je deze niet in je pc?
Waarom haal je niet 1 harde schijf waar alles op staat?

Daarnaast heb je niet genoeg usb poorten (3) op je pc voor dan uiteindelijk die dongels erop aan te sluiten?

Dit zijn gewoon vragen omdat ik denk dat er een hele boel kabels en rotzooi bij komt kijken/liggen.
terwijl het veel beter en georganiseerder kan.

Maar wat jij zou willen aansluiten zou moeten kunnen.
heb je een link naar die usb hub?

Izri

Inderdaad een goede vraag van je. De hub wordt niet op de pc aangesloten. Maar op een Android box.
Ik wilde alleen kijken of de USB hub in staat is om alle 7 poorten tegelijk van genoeg stroom kan voorzien.
Het is niet zo dat ik er ook daadwerkelijk op dit moment 4 harde schijven op wil aansluiten, maar ik wilde gewoon weten of dat ding in staat is om minimaal 4 schijven tegelijk van stroom te voorzien en ook nog eens wat dongles.

Ik heb helaas niet veel verstand van zulke dingen.
Maar erg bedankt voor je reacties en hulp.

Jurjen

Ah oke!
Nou om kort je vraag te beantwoorden: Ja. hij kan 7 poorten te gelijk aan.
Sommige hubs hebben geen adapter, maar ook 7 poorten, dan kom je vaak het probleem tegen dat de helft niet werkt.  :yess:

Mocht je verder vragen hebben of tegenaan lopen, horen we dat wel!  :icon_beer:


Izri

Ik denk dat ik genoeg weet nu dankzij jou.
Erg bedankt daarvoor.
Ik wilde alleen het een en ander uitsluiten wat betreft de mogelijkheden.
Alles lijkt nu duidelijk.
Nogmaals bedankt.

Jurjen


SMF spam blocked by CleanTalk