Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Task Host Windows voorkomt opstarten

Gestart door Wgalien, zaterdag 23 april 2022, 12:57:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wgalien

Goedemiddag allemaal.
Een kennis van mij heeft W10 op een laptop en nu krijgt ze geregeld bij het opstarten s'morgens dat de laptop niet wil opstarten en komt dit bericht in beeld....Task Host Windows voorkomt opstarten. Wat houd dit preecies in...via google lees ik iets over een programma niet afgesloten of iets dergelijks...ze sluit haar laptop altijd af via het menu en dan afsluiten. Wat kan zij of ik daar aan doen dat dit niet opstarten niet meer voorkomt?

Jurjen

Kom je daarna wel op je bureaublad?
Krijg je zwart beeld?

Probeer anders eens in safe mode op te starten, werkt dat wel?
Zo ja: run via cmd sfc/scannow  :yess:

Wgalien

Hoi. nee ze komt dan nergens op want de laptop start gewoon niet verder op.

Benny

Probeer anders eens in safe mode op te starten, werkt dat wel?
Zo ja: run via cmd sfc/scannow  :yess:
Dit voorstel werkt ook niet?
Geven met een warme hand, doneerde een nier.

Wgalien

Euhh als de laptop totaal niet opstart hoe kan ik dan in veilige modus opstarten?  En ik zit niet bij diegene in huis. Ik en zij kan ook niet zeggen wanneer die laptop wel of niet goed opstart, of dat nu na een update is of bij/na iets anders.

Benny

Totaal niet opstarten is iets anders dan wat in je vraag staat
"Een kennis van mij heeft W10 op een laptop en nu krijgt ze geregeld bij het opstarten s'morgens dat de laptop niet wil opstarten en komt dit bericht in beeld....Task Host Windows voorkomt opstarten. "

Graag je vraag duidelijk stellen svp.
Geven met een warme hand, doneerde een nier.

Wgalien

Staat toch duidelijk dat de laptop niet wil opstarten en dat ze alleen dat berichtje in beeld kreeg meer niet en meer kon ze ook niet met haar laptop. Zij doet verder niet veel met haar laptop, zit niet op rare sites en houd alleen de updates bij die het systeem aangeeft. Wij zijn geen comp deskundigen en ik ben in mijn ogen duidelijk genoeg met het probleem, anders laat maar, dan zoek ik het wel elders.

Jurjen

als je bij het opstarten zodra je de laptop aanzet f8 drukt, zul je opties krijgen waarin je kan opstarten in safe mode.
dit zou normaal gesproken altijd moeten werken.

Daarnaast zou je het kunnen proberen met een bootable usb. zet hier eens win10 op met de media tool van microsoft.
dan kun je ook een cmd runnen, en wellicht problemen oplossen.

Als gevorderd lid lukt je dit wel denk ik?  :yess:  :respect:

mocht dat niet lukken laat het weten!  :bakkie:

Wgalien

kijk dat wist ik dus niet, tenminste niet bij een laptop, maar zodra ik weer eens bij haar ben ga ik dat met haar opnemen en dan kan zij of ik via de F8 gaan kijken....lukt het idd niet meld ik me weer, lukt het wel en vind ik iets ook dan zak ik dat melden...Dank alvast zover Jurien...Benny toch ook jij bedankt.

Jurjen

Helemaal goed!
Mocht je met f8 niet in safe mode komen.
dan is de laatste optie nog:

Press the power button to turn on your PC, and when you see the small spinning circle of dots that indicates Windows is starting, press and hold the power button until your PC shuts down. You'll have to hold it for 4-5 seconds.

Doe dit 3x dan komt je pc in repair mode.
via daar kun je ook in safe mode komen.
namelijk:

1: Click Advanced Options
2: Click Troubleshoot
3: Click Advanced options
4: Click Startup Settings
5: Click Restart

Gerrit


SMF spam blocked by CleanTalk