Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Unexpected store exception

Gestart door Nol, woensdag 05 januari 2022, 23:00:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Gedaan en hopelijk zoals het hoort.
Ik had 13 apps to install en nadat ik perform 13 updates heb uitgevoerd blijven er 2 staan, ook na herstarten en weer updaten.
Na de eerste keer updaten zag ik foto 1 en na het weer laten updaten kwam de foutmelding van foto 2 en nadat ik dat weg geklikt had ging die verder en aan het einde kwam foto 3 in beeld.
Hoe dan ook er blijf staat 23/25 apps up to date en links daarvan staat no apps to install
Ik wacht het advies weer af

Gerrit

de oorzaak adobeflash die word niet meer gebruikt onveilig al meerdere jaren mijn vraag hoe komt deze op uw pc?
kijk nogmaals of patch my pc hem verwijderd heeft!!!
eerst kijken dan pas kunnen we verder

Hans

Klopt wat Gerrit zegt maar die Adobe Flash wordt nog steeds aangeboden op sommige site's de laatste versie is van 2015.
Je kunt hem ook handmatig verwijderen.

Nol

Nee patch had hem niet verwijderd maar ik heb het hangmatig verwijderd.
Daarna patch weer opgestart en het was weg maar er bleef nog één app to install staan en dat bleek Acrobat reader te zijn dus laten bijwerken en dat ging goed maar na opnieuw opstarten bleek het weer geupdate te moeten worden en dat blijft die aangeven.

Gerrit

ik vertrouw het niet echt hoe komt deze meuk op uw pc omdat u eerder aangaf een nieuwe install te hebben gedaan dus we gaan scannen
https://www.eset.com/nl/thuis/online-scanner/
hoor het relaas weer van u :icon_good:

Nol

#20
Ik ga het morgen scannen maar het is geen nieuwe installatie, in dit topic heb ik geschreven dat ik de originele C: in overleg met jou en Reinier heb gekloond.

Acrobat Reader wil met Patch niet updaten dus heb ik het vanuit de software laten zoeken naar updates en laten installeren maar ook dat lukt niet en blijft hangen.

Gerrit

ik heb en ook wijlen Reinier geadviseerd om een schone installatie, u wilde uw bestanden houden daarop hebben wij klonen geadviseerd met de bedenkingen dat ook fouten gekloond worden.
en in uw geval komen nu de gebreken van sterk verouderde software naar voren , tevens bestaat de kans dat u besmet bent vandaar het scan advies nu.
zoals u reeds gemerkt heeft waren ook uw systeembestanden beschadigd
nu bent u nog lang niet klaar en moeten stap voor stap bekijken wat te doen om uw systeem enigszins te herstellen
en dat kan een langdurig proces worden :icon_good:

Nol

Klopt Gerrit en ja een schone installatie is altijd beter.
Wat het blauwe scherm veroorzaakt weet ik niet maar de scan geeft geen virussen of infecties aan.
Ik heb 2 keer Acrobat reader DC moeten updaten een ook nu geeft Patch geen updates meer aan of te wel 24/24 apps up to date.

Gerrit

ga met uw rechtermuisknop op uw systeemschijf
kies: eigenschappen
doe erst schijfopruiming met systeembestanden aangevinkt

Nol


Gerrit


Nol

Gedaan en er werden fouten gevonden en gecorrigeerd maar welke en hoeveel weet ik niet.

Gerrit

dus fouten in systeem en in windows
sluit de pc af wacht een minuutje
herstart deze
en doe nogmaals de sfc /scannow
hoor het wel weer


Nol


Gerrit


SMF spam blocked by CleanTalk