Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Videokaart

Gestart door Ericra, dinsdag 04 januari 2022, 12:00:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ericra

Goedemorgen, mijn Dell inspiron 3881 heeft weinig grafische macht om games te spelen. Ik ben online Age of Empires 4 aan het spelen maar dat lukt alleen op de laagste kwaliteit en dan nog met heel veel moeite. Er moet dus een video kaart in, wat is een redelijke kaart waar ik mee uit de voeten kan?

Pearl

https://www.dell.com/support/manuals/nl-nl/inspiron-3881-desktop/inspiron-3881-setup-and-specifications/de-computer-instellen?guid=guid-bc9d60e8-9a74-4330-a7f0-e3feeb9c2205&lang=nl-nl
Zo te zien zit er een PCI-e kaart in en vervangen kan met een PCI-e kaart, voeding zal wel laag zijn maar deze pc wordt geleverd met 3 mogelijke uitvoeringen, even kijken welke er is gebruikt.
Simpelste kaartje maar wel redelijk is een GT1030.
https://www.dell.com/support/manuals/nl-nl/inspiron-3881-desktop/inspiron-3881-setup-and-specifications/voeding?guid=guid-07b06c09-3cdf-498b-bb2e-831c2928afef&lang=nl-nl
Indien een zwaardere voeding kan er meer in maar dan betaal je gelijk de hoofdprijs omdat die prijzen door het crypto minen door het plafond schieten.

https://support.ageofempires.com/hc/en-us/articles/4408849398804-What-are-the-minimum-requirements-for-Age-of-Empires-IV-

Ericra

Hartelijk dank voor uw reactie, er zit geen enkele kaart in de pc, de kaart die u aanbeveelt heeft 2gb, is dat genoeg?

Jurjen

De eerste vraag is: welke resolutie of welk type monitor heb je?
2e: wat is het budget?
3: wat voor kwaliteit wil je spelen? low? normal? high? ultra?
4: zou je kunnen kijken hoeveel Watt voeding er in je pc zit? (vaak doe je dit door de zijkant open te maken) aangezien er 3 opties zijn  :abra_cadabra:




Gerrit

https://www.pcmag.com/reviews/dell-inspiron-desktop-3880
200 watt voeding tja blijft er bar weinig over, denk 70% rendement dus 140 watt schoon net genoeg voor de i5 geheugen en mobo

Jurjen

@Gerrit, jij meld de 3880 ipv 3881. (nu zal er niet veel verschil in zijn denk ik)
Nu is er zoals @pearl eerder zegt 3 opties mogelijk bij deze machine.
200W - 260W - 360W keuze. allemaal bronze certi.


Gerrit

klopt het verschil is vaak enkel nummer vandaar de link
en omdat een upgrade bij Dell een enorme horde is kwa prijs ga ik van het absolute minimum uit.
weet dat deze bij Amazon vandaan komt ivm verblijf in buitenland dus ga ik er blind vanuit dat er een 200watt voeding inzit
























Ericra

Ok, ik heb de pc open gemaakt en een foto gemaakt van de sticker op de power unit, heel veel kleine chinese letters maar er staat ergens MAXIMUM CONTINUOUS DC POWER OUT PUT SHALL NOT EXCEED 260 WATTS. Wil dat zeggen dat het een 260 W power unit is? Hoeveel blijft er dan over voor een video kaart?

Gerrit


dc =gelijkstroom dus gemeten vanaf afgegevenzijde en dat is netjes
om op veilig te spelen zou de al eerder vermelde 1030 kaart uw optie zijn en dan zit u aan uw tax
en heeft u nog een kleine speling betreffende uw voeding
hooor weer van u :icon_good:

Ericra

Citaat van: Gerrit op dinsdag 04 januari 2022, 17:20:48

dc =gelijkstroom dus gemeten vanaf afgegevenzijde en dat is netjes
om op veilig te spelen zou de al eerder vermelde 1030 kaart uw optie zijn en dan zit u aan uw tax
en heeft u nog een kleine speling betreffende uw voeding
hooor weer van u :icon_good:

Hallo Gerrit  :zwaai: Ik kom je weer lastig vallen maar deze keer valt het mee, het is me gelukt om een geheugen kaart er bij te zetten, ben met de originele kaart naar de winkel gegaan om zeker te zijn dat ze van hetzelfde type zouden zijn en dat gaat prima, alles blijft lekker koel en pc gaat als de brandweer. Ik zal nu kijken of ik zo'n kaart kan vinden en die durf ik er dan zelf wel in te zetten. Met 16 gb ram en die kaart moet de game kunnen spelen. Hartelijk dank aan iedereen en de beste wensen voor 2022  :icon_good: :BeerChug:

Jurjen

Een GT 1030 zou indd kunnen.
met iets beters zit je dan aan een nieuwe voeding.  :yess:
mocht je genoeg budget hebben, en in de toekomst meer games spelen,
dan is dat zeker het overwegen waard.

SMF spam blocked by CleanTalk