Kan bepaalde websites niet bezoeken

Gestart door Marike, maandag 31 mei 2021, 00:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marike

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen dat ik marktplaats niet kan bezoeken op mijn laptop.
Outlook kan ik bezoeken maar als ik op aanmelden klik krijg ik ook de pagina dat het niet te bereiken is (wachttijd voor de verbinding is verstreken...)
Ik gebruik Firefox maar met Edge lukt het ook niet.
Ik kan wel op Facebook en op deze site dus ook.
Waar kan het aan liggen?
Laptop is niet nieuw meer maar werkte tot voor kort nog prima.
Ik had ook wat gedoe met het internet en de verbinding maar dat lag denk ik aan het TP Link stickje. Ik heb een nieuwe en nu is de verbinding weer normaal.  Maar met het oude stickje kon ik ook die sites al niet bereiken.

Dus wat kan het zijn???

Reinier

Even samenvatten want ik vind het een nogal verwarrende omschrijving...
Je hebt een laptop ( merk & type graag vermelden i.v.m. de specificaties ? )
Daarmee gebruik je een TP-link stickje ( wat voor stickje, usbstick, Wifi- of Bluetooth stick ? )

Afgaande op je beschrijving denk ik een WiFi stick..
Waarom zou je dat doen...ELKE laptop beschikt over ingebouwde WiFi  :icon_rolleyes:

Met de "oude" stick ( de TP-link neem ik aan ? ) kon je bepaalde websites niet bereiken..
Nu heb je een "nieuwe" ( merk & type onbekend ) en nu lukt dat wel weer....of toch niet..?

Welke provider en welk merk & type modem / router heb je..?

Graag antwoord op deze vragen, graag ook in volgorde om het makkelijker te maken, dan kijken we verder naar mogelijke oorzaken.. :icon_good:

Marike

Het is magie lieve mensen.
Vandaag doet  denk ik alles weer zoals het het moet doen.
Ik had mijn laptop al aan en uit gedaan maar dat hielp niet. Maar vandaag. . . kan ik weer gewoon internetten

En excuus voor mijn summiere info.

HP 250 G3 Notebook PC is mijn laptop en het TP-link stickje (tp-link AC1300, Archer T3U) is inderdaad voor draadloos internet. Zonder dat ding doet het internet het niet op mijn laptop. Ik weet ook niet waarom. Misschien omdat onze router (tp-link tl wr1043nd year) van 2010 is?

Afijn mijn hulpvraag is dus niet meer nodig.

Fijne avond verder  :zwaai:


Reinier

Die laptop heeft WiFi 802.11b, 802.11g, 802.11n (Wi-Fi 4) en dat zou dus gewoon moeten werken.
De router, de wr1043nd, heeft dat ook dus waarom dat niet zou werken is mij een raadsel.
Ik gok op een driver probleem of foutieve instellingen.

Mogelijk heb je tussentijds een update gehad, ook wel "magie" genoemd  :ohyeah:
Fijn dat het nu, op onverklaarbare wijze, is opgelost, succes ermee maar weer  :icon_good:

Reinier

Op verzoek van TS weer geopend, probleem blijkt nog aanwezig....

Pearl

Een notebook heeft zelf al een wifi adapter zoals eerder gemeld.
Zet de auto driver update eerst uit.
https://www.minitool.com/news/disable-automatic-driver-updates-win-10-009.html
Zet de weblink van Speccy hier neer voor het zien welke wifi adapter erin zit, er worden divers merken en type's in dat notebook gebruikt, de weblink en geen screenshot o.i.d.
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
Zullen we de juiste driver linken.

lucas


Marike

Cookies verwijder ik al met enige regelmaat.
En de piriform websites kan ik helaas niet bereiken.

"De wachttijd voor de verbinding is verstreken"

Reinier

Je kunt eerst deze stappen eens doorlopen: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/problemen-met-wi-fi-in-windows-oplossen-9424a1f7-6a3b-65a6-4d78-7f07eee84d2c
Vergeet hierbij niet de "probleemoplosser" uit te voeren !

Andere optie is "netwerk opnieuw instellen", hoe je dat doet:

https://www.youtube.com/watch?v=mwStl_aRY88


Marike

Citaat van: Pearl op woensdag 02 juni 2021, 18:54:28
Zet de weblink van Speccy hier neer voor het zien welke wifi adapter erin zit, er worden divers merken en type's in dat notebook gebruikt, de weblink en geen screenshot o.i.d.

Waar vind ik die link?
(vandaag werkt het weer oké)

Reinier

Speccy starten, wachten tot het openingsscherm alles laat zien en dan:
Klik links boven op Bestand => Publiceer snapshot => er verschijnt een venster met daarin een link.
Deze link kopieer je en plak je in je volgende bericht.

Het gaat dus om deze link:



Reinier

Voer de tips uit op onderstaande pagina om de internet-instellingen op je laptop te resetten:
https://winbuzzer.com/2021/01/11/windows-10-network-reset-fix-internet-connection-issues-xcxwbt/
Herstart daarna de laptop en kijk of het probleem is opgelost ...?

Marike

Internet instellingen resetten heeft niet gewerkt.


SMF spam blocked by CleanTalk