Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Ipad mini 4 kan niet herinstalleren

Gestart door MetalMike, zondag 27 december 2020, 18:21:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

Foutcode 14 verwijst volgens Apple naar een defecte of verkeerde usb kabel.
Men adviseert ook het gebruik van een andere usb-poort ( het liefst aan de achterkant van de pc, dus niet via de poort van het front-panel ).
Fout 75 is bij Apple niet terug te vinden.... :icon_rolleyes:

MetalMike

Lijkt gelukt te zijn, via idd een poort aan de achterkant van de pc. Nu bezig met configureren en zo, wat ik denk ik morgen afrond. Als ik nog ergens tegenaan loop, reageer ik wel hier terug.
Ik zal altijd een "user" blijven, maar wil toch altijd wel graag achtergrond info hebben om een beetje bij te leren: waarom lukt het nu aan de achterpoort via een usb slot wel... en niet via de voorkant!? Waar hij eerder ook niet in het verkenner menu opdook. Minder gebruikt en door minder (data/verkeer)"verstoppingen" ofzo!? Zelfde kabels als tijd enzovoorts, ik verbaas me...

Reinier

De usb poorten aan de achterkant ( in het I/O panel dus ) zijn direct gekoppeld aan de moederbord chipset, de poort(en) op het front-panel werken veelal via een 3rd party usb controller op het moederbord.
Deze 3rd party controller ( bijv. ASMedia o.i.d. )  gebruikt een andere driver als de onboard chipset, dit kan dus een conflict opleveren.
De reden dat veel fabrikanten een 3rd party controller gebruik(t)en is dat de onboard chipset een max. aantal usb poorten ondersteunt.
Wil men op een moederbord meer poorten aanbieden ( in het verleden vaak usb 3 poorten ) dan wordt er een extra controller ingezet om die extra poorten te realiseren.

De toepassing van zo'n controller staat vaak wel vermeld bij de moederbord specificaties in de handleiding van het moederbord  :icon_good:

MetalMike

#18
Hij werkt gewoon weer goed  :icon_good:! Dank voor alle hulp van jullie! En harstikke bedankt voor de uitleg! Ik begrijp het zo inderdaad beter, nogmaals ben een simpele user, maar wil graag zo nu en dan wat meer weten en begrijpen, dan ben ik hier zeker op de juiste plaats :)!

Reinier

Mooi, doe er in de toekomst je voordeel mee en veel plezier weer met de iPad  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk