ASHA bluetooth transmitter

Gestart door Wolfke, woensdag 28 februari 2024, 12:07:55

Vorige topic - Volgende topic

Wolfke

Hallo, bestaat er een ASHA bluetooth transmitter?
Het probleem is het volgende:
Ik heb Signia hoorapparaten die via bluetooth verbonden zijn met mijn Samsung en dit werkt goed.
Deze verbinding gebruikt ASHA Bluetooth, deze is schijnbaar alleen mogelijk met Android en IOS apparaten.
Een koppeling maken met een "gewoon" bluetooth apparaat (PC,LAPTOP..) lukt niet, vandaar mijn vraag.
Signia zelf heeft een accessoire hiervoor maar deze vind ik veel te duur (+/- €250).

Wolfke

ik merk aan het ontbreken van reacties dat hiervoor geen andere oplossing is dan de kostbare.
Een ander klein vraagje dan:
Waarom kan ik mijn smartfoon niet koppelen met vb. PC of laptop?
Gaat bluetooth maar in 1 richting?
van smartfoon -> apparaat en niet van apparaat -> smartfoon?
Nochtans gaat dit wel met bv. computer van elektrische fiets: daar wordt in 2 richtingen data gestuurd.

Jurjen

Ik heb eerlijk gezegd geen idee.

Wat wil je precies doen dan?
er is indd een app dat je telefoon kan koppelen op de pc.
dat is niet enkel koppelen met bluetooth volgens mij.

Wolfke

Mijn bedoeling staat in mijn 1ste post: ik wil geluid van PC, Laptop, TV  en andere, via bluetooth naar mijn hoorapparaten sturen.
(Deze laatsten hebben ASHA bluetooth en dat is het probleem.)
Specifiek een Go-Box(apparaat dat de ondertitels voorleest en (gewone) bluetooth heeft. Ik zoek een oplossing die geen €250 kost.

Gerrit

Wolfke

ik weet niet of dit het antword is op mijn vraag maar ik ga het toch eens proberen. Bedankt.

Wolfke

Dit lijkt me iets te worden. ASHA Bluetooth protocol gebruikt bluetooth LE, maar is het hetzelfde?
Spijtig genoeg kan ik het niet testen: ik heb (nog) geen W11.
Amvast bdankt, dit moet ik zeker bijhouden.

SMF spam blocked by CleanTalk