Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

melding windows kan 'garerfau.exe' niet vinden

Gestart door nijntje667, donderdag 24 mei 2018, 09:13:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nijntje667

Goedemorgen,

Ik hoop dat ik met mijn vraag in het goede topic zit. Als 'pc leek' leek me dit het meest bijpassende topic ;)

Maar goed, mijn vraag...
Wij krijgen sinds kort (ik gok een week of 3 a 4) telkens een pop-up melding van windows, dat windows het bestand
'C:\Users\*onzenaam*\appdata\roaming\microsoft\windows\dsbvcvfv\garerfau.exe' niet kan vinden.
Nu weten wij niet waar daar 'garerfau' vandaan komt of wat het zou moeten doen, en konden daar online ook niets over vinden. Dus ik vroeg me af of 1 van jullie hier misschien meer verstand van heeft en ons kan vertellen wat het is, en nog beter, hoe we het op kunnen lossen?

Tevens hebben wij sinds een week nog een probleem, maar ik weet niet of dat verband houd met bovengenoemd probleem. Maar leek me toch wel even handig om te benoemen voor het geval het wel verband houd ;)
Sinds vorige week konden wij niet meer met onze internet browser in onze outlook mail komen. We kregen de melding dat er geen veilige verbinding tot stand kan worden gebracht. In de loop vd week kwamen daar steeds meer websites bij, tot afgelopen maandag zelfs google het niet meer deed en we nu nergens meer heen kunnen.
Nu hoopten wij dat het aan een verouderde browser lag, en hebben dus geprobeerd te updaten maar we hadden de laatste versie al. Toen via Opera geprobeerd te surfen, maar ook daar deden outlook en o.a. facebook het niet. Wel konden we daar op google. Inmiddels hebben we ook chrome geinstalleerd maar daar hetzelfde verhaal, en ook met Firefox (waar ik nu in zit) kom ik niet in outlook.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen, en mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag :)

In elk geval alvast bedankt :)

Met vriendelijke groet,
Ellen

John

Lees deze ff door, https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=3.0 en onderneem alle stappen daarin genoemd, plaats als je dat gedaan hebt je log hier, https://www.pchelpforum.nl/index.php?board=28.0 met vermelding van je probleem :read4: :koffielezen: :yess: :icon_good: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Het doet mij vermoeden dat er sprake is van een achtergebleven onderdeel van een verwijderd programma.
Dit programma staat klaarblijkelijk in de autostart-map.

Om erachter te komen welk programma het is kun je bijv. Autoruns uitvoeren....
Dit hoef je niet te installeren, gewoon uitpakken in een tijdelijke map en daarna uitvoeren ( de 64.exe is voor 64 bits Windows, lijkt me duidelijk )

Als je Autoruns start opent een venster met verschillende tab-bladen.
Maak screenshots ( leesbare screens a.u.b. ) van de tabbladen "Logon", "Internet Explorer", "Scheduled tasks" en "Services"  en plaats die als bijlage in je volgende bericht..?

SMF spam blocked by CleanTalk