Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

kan windows update niet installeren

Gestart door brekelman, vrijdag 09 februari 2018, 16:47:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

brekelman

Kan windows update niet installeren

Reden:  windows modules installer worker neemt 40-50% van processortijd in beslag.
Er wordt verder geen windows-update geïnstalleerd, alleen de file
Windows/logs/cbs/cbs.log  loopt vol totdat het geheugen vol is. (van 34 Gb naar 98 Gb)

Ik kan dit niet normaal verwijderen alleen door een harde reset waarna ik de cbs-files kan verwijderen
Windows update1709  KB 4054517 wordt steeds niet geïnstalleerd.
Windows modules installer worker kan ook niet uitgezet worden omdat Tiworker.exe actief blijft.

Volgens microsoft moet ik KB4058702 installeren maar dat lukt ook niet

Dit alles is gebeurd nadat de computer (desktop) is vastgelopen en ik enkele weken
geleden windows opnieuw moest installeren

alvast bedankt voor de hulp

Harry


Reinier

Probeer de herstel-optie "Pc opnieuw instellen met behoud van bestanden".
Meer info over de herstel-opties in Win 10 vindt je hier.

Let op !
Bij een aantal van deze herstel-opties verlies je alle data dus maak vooraf backups van wat je wilt bewaren...

brekelman

hallo Reinier,

Ik heb het een en ander geprobeerd zonder win10 opnieuw te installeren
regelmatig een harde reset gegeven omdat de cbs weer maximaal was
ook de enkele tips van de windowssite gedaan:
-----------------------------------------------------------------------
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4054517

symptoom: De installatie van een update stopt mogelijk bij 99% en vertoont mogelijk verhoogd CPU- of schijfgebruik als een apparaat opnieuw is ingesteld met behulp van de functie

Dit probleem wordt opgelost in KB4058702.
Houd er rekening mee dat, als u last hebt van dit probleem, u uw pc opnieuw moeten opstarten of de bestaande processen van het vertrouwde installatieprogramma moet beëindigen door de volgende handelingen uit te voeren vanaf een administratieve opdrachtprompt:
taskkill /f /im tiworker.exe
taskkill /f /im trustedinstaller.exe
Apparaten die zijn getroffen door dit probleem hebben grote CBS.log-bestanden. Deze bestanden kunnen worden verwijderd door de volgende opdracht uit te voeren vanaf een administratieve opdrachtprompt:
del /f %windir%\logs\cbs\*.log
-------------------------------------

en ineens merkte ik dat alles werkte zoals het moest zonder dat die CBS  volliep en dat update 1709 is geinstalleerd

Waarschijnlijk staat daarin ook de historie van alle updates want die worden niet meer getoond

dank je wel voor je support en dit item kan wat mij betreft gesloten worden

gr

harry


Reinier

Fijn te horen dat je erin geslaagd bent het probleem op te lossen  :respect: :icon_good:
Bedankt voor de terugkoppeling, ik wens je er weer veel plezier mee  :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk