Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Wifi adapter ?

Gestart door Laurens, woensdag 14 augustus 2019, 18:22:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Laurens

Ik heb mijn modem stuk en krijg binnenkort een nieuwe. Nu heb ik  een WIfi adapter maar zie geen wifi in de buurt. Geeft aan : npcap loopback adapter heeft geen geldige IP configuratie. Hoe is dit op te lossen. ? Ik  heb win 10

lucas

Uhh als je geen modem hebt dan heb je ook geen draadloos beschikbaar. Wat wil je dan nog met een WiFi adapter  :icon_confused:

Hans

Citaat van: lucas op woensdag 14 augustus 2019, 21:27:12
Uhh als je geen modem hebt dan heb je ook geen draadloos beschikbaar. Wat wil je dan nog met een WiFi adapter  :icon_confused:

Hij zal de wifi van de buren bedoelen denk ik Lucas maar tegenwoordig heeft iedereen daar een paswoord op.

Reinier

Die npcap loopback adapter is iets wat gebruikt wordt voor gebruik met netwerk-domeinen, daar heb je dus thuis niks aan in een particulier / privé netwerk.
Maar zoals hierboven reeds opgemerkt: 
als je modem kapot is heb je geen bedraad of WiFi netwerk dus kun je niks.
Of je moet willen meeliften op het netwerk van de buren als je daar een goed signaal van ontvangt maar in dat geval heb je daar:
a) toestemming voor nodig van betreffende buren
b) de WiFi netwerksleutel om verbinding te kunnen maken.

Je kunt die npcap loopback adapter gewoon verwijderen in Apparaatbeheer... :icon_good:

Laurens

Hoi, allemaal dank voor jullie reactie, maar heb inmiddels de nieuwe modem binnen en geïnstalleerd. Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden. P.S. ik had toestemming van de buren om hun Wifi te gebruiken......

Reinier

Oké dan, bedankt voor de terugkoppeling, wordt zeer gewaardeerd. :respect:
Fijn dat met de nieuwe router alles weer werkt, veel en lang plezier ermee dus weer  :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk