Update foutcode 0x80070003

Gestart door Fayelle, vrijdag 06 december 2019, 18:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fayelle

Hoi!

Sinds een aantal weken probeer ik updates te installeren op mijn laptop, maar bij het opnieuw opstarten zie ik telkens de melding dat de updates niet kunnen worden voltooid. Opstarten of opnieuw opstarten verloopt daardoor soms langzaam. Probleemoplosser kan helaas niets vinden.

Het gaat om de volgende updates:

- Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1909 - 0x80070003
- Cumulatieve update voor op Windows 10 version 1903 (KB4524570) - 0x80070003

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Alvast heel erg bedankt!!

John

Druk op de Windows- toets, typ cmd, klik met de rechtermuisknop op het resultaat en kies Als administrator uitvoeren.

       
  • Typ sfc / scannow (Let op de spatie na de sfc) en druk op Enter op je toetsenbord. Wacht tot de scan volledig is voltooid.

       
  • Waren er beschadigde bestanden :icon_o_O:

       
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Fayelle

#2
Hi John, bedankt voor je reactie! Ik heb dit gedaan maar ik begrijp niet wat er nu allemaal staat haha

John

Als je geen foutmelding daarin ziet, is het goed, anders ff een printscreen hier neerzetten of kopieer en plak de tekst ff hieronder :yess: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Fayelle

#4
Printscreen in bijlage!  :icon_biggrin1:

Reinier

Je hebt het commando niet goed ingetypt.
Wat je nu ziet is een overzicht van de schakel-opties van het scannow-commando.

Je moet het volgende doen:
type in het zoekveld in de taakbalk het woord opdrachtprompt
In het resultaat-scherm staat die dan bovenaan.
Klik erop met je re-muisknop en kies in het menu wat verschijnt voor  als administrator uitvoeren.
Er verschijnt dan een zwart venster met knipperende cursor.
Type daar nu het commando sfc /scannow ( let op, alleen een spatie tussen sfc en / ! ) en druk op enter.
Plaats een screenshot van het resultaat als de scan volledig is afgerond ?

Fayelle

#6
Hoi Reinier, bedankt voor je reactie! In de bijlage de printscreen

Reinier

OK, dat is gelukt en er zijn dus fouten gevonden die niet gerepareerd konden worden....

Volg dezelfde procedure om nogmaals als Administrator het zwarte scherm te openen met de knipperende cursor.
Type nu de volgende opdracht: DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth  en druk op enter.
Het kan enkele minuten duren voordat de opdrachtbewerking voltooid is.

Als dit klaar is voer je in hetzelfde venster nogmaals de opdracht sfc /scannow uit.
Kijk bij het resultaat of de fouten nu wel hersteld zijn....?

Fayelle

#8
Ik denk het wel  :biggrin1:

Reinier

Mooi, probeer nu nog eens Windows Update handmatig te laten zoeken naar updates ?

Fayelle

#10
Krijg helaas weer de melding dat de updates niet kunnen worden voltooid bij het opnieuw opstarten :( Zelfde foutmelding 0x80070003

Reinier

Wil je voortaan het "reageer" vak gebruiken en niet telkens op "citaat" klikken als je reageert op een antwoord of advies wat er direct boven staat..?
Dat maakt de boel verwarrend en onoverzichtelijk....

Helaas is het probleem met update KB4524570 een bekende waar je weinig aan kunt doen, getuige deze artikelen:
https://mspoweruser.com/windows-10-users-are-experiencing-problems-when-trying-to-install-the-latest-cumulative-update-kb4524570-and-here-is-how-to-fix-them/
https://windows101tricks.com/windows-10-update-fails-to-install/

Je kunt de update naar v 1909 wellicht toch installeren als je de uitleg in deze video volgt:

https://www.youtube.com/watch?v=VbEFL6KIOWE

SMF spam blocked by CleanTalk