Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

imap account in outlook 2019

Gestart door boekh506, dinsdag 10 augustus 2021, 11:44:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boekh506

hallo Allemaal,
ik heb een probleem met outlook en weet niet hoe het op te lossen.
ik heb een keer een imap account aangemaakt voor een klant op mijn eigen pc met de gebruikers naam en ww van de klant.
als ik nu een imap account met mijn eigen gegevens aanmaak krijg ik alle submappen van de klant te zien en ik kan die niet verwijderen.
hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor de reacties.


boekh506

Hallo Reinier
ik heb alles wat u aanraad reeds gedaan maar niets helpt.
als ik een map in het imap account verwijder staat hij 2 tellen later er weer in.

Reinier

Ja, dat kan want verwijderen is vaak niet volledig verwijderen.
Berichten worden vaak doorgestreept aangegeven totdat je zelf kiest voor permanent verwijderen.

Het je ook de zgn. verborgen bestanden van Outlook gecontroleerd en desnoods verwijderd..?
O.a. in de verborgen map AppData staat nog e.e.a. van Outlook...


boekh506

#4
ik ga nu de verborgen map even opzoeken, ik wist niet dat daar ook wat stond.
ik heb de verborgen map  mapdata doorgezocht maar niets kunnen vinden betreffende outlook.

Reinier

Deze map heet AppData en om die zichtbaar te maken moet je onder Map-opties eerst "Verborgen bestanden weergeven" aanzetten.
Dan zie je in deze map een 3-tal andere mappen:
1) Local
2) LocalLow
3) Roaming

Bij mij staat er een map "Outlook"  onder \Local\Microsoft\Outlook
Die zou er bij jou naar mijn idee ook moeten zijn, ik gebruik ook Office 2019... :icon_rolleyes:

boekh506

goede morgen, sorry voor de late reactie. ik heb de map opgezocht en natuurlijk gevonden maar daat staat niets in. Mijn outlook bestanden staan op de d schijf in de map mijn documentenoutlook bestanden. daat staan nu alleen de pst bestanden in. Als ik een imap account aanmaak komt dat in de map appdata local microsoft outlook terecht. voor zover ik weet klopt dat. ik krijg dan echter al die andere mappen te zien. Maar er schiet me nu net iets te binnen. Ik moet mijn desktop nog even controleren, ik denk dat daar nog iets staat. daarna probeer ik het opnieuw. ik hou jullie op de hoogte

SMF spam blocked by CleanTalk