Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Kan geen nieuwe map aanmaken in externe harde schijf

Gestart door NVE, woensdag 24 oktober 2018, 18:13:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NVE

Hallo!

Ik loop de laatste tijd tegen een probleem aan met een externe harde schijf. Als ik een nieuwe map wil aanmaken krijg ik de foutcode 0x800fff.
In het begin was dit soms lastig als ik iets wilde opslaan, maar wat meestal hielp was om een nieuw bestandje ervan te maken en dan werkte het wel. Alleen nu kan ik geen nieuwe mappen meer maken en ik zou echt niet weten hoe ik dit moet oplossen!
De grootste grap blijft dat in de error staat dat ik verder kan googlen naar deze fout, maar kan geeneens een gelijk scenario vinden haha

Dus hoop ik dat iemand hier wel een antwoord heeft, alvast bedankt!

Groetjes,
Noor

P.S. Ik ben op het moment al een beetje aan het zoeken bij de beveiliging na wat gegoogle, maar het lijkt mij sterk dat hier de fout zit want alles heeft prima gewerkt voor een jaar nu :/

Reinier

Heb je de conditie van die ext. HDD al eens gecontroleerd..?
Dat kan met Crystal Discinfo.
Start dat en laat het even z'n analyse doen.
Maak dan een screenshot van het resultaat, dat zou er zo uit moeten zien:


NVE

Ik heb dat programma niet op mijn laptop en deze staat ook erg vol dus ik download liever niet een nieuw programma hiervoor.
Ondertussen heb ik al geprobeerd om de HDD te scannen, maar dit werd ook gestopt omdat er problemen waren. Daarna probeerde ik hem te herstellen - maar ook dit zorgde voor problemen.

Is er nog een andere manier om iets te proberen zonder dat ik iets hoef te installeren?

lucas

Die kun je toch op een USB downloaden? Als je laptop zo vol zit dan zou ik daar eerst wat aan doen. Want dat is vragen om problemen. Zou me niets verbazen dat je probleem daar mee te maken heeft. Of is die externe schijf ook zo goed als vol?

NVE

Op mijn SSD heb ik nog 135 GB beschikbaar en op mijn HDD nog 906 GB beschikbaar, dus ik denk niet dat het probleem ligt bij de opslag. Ik ben gewoon geen fan van voor ieder klein probleem een heel programma downloaden dat ik nooit meer ga gebruiken, vooral omdat als je het dan van je computer af wilt gooien dat je het er dan toch niet 100% vanaf krijgt stiekem. Vooral omdat ik dit vanuit mijn studie zo vaak moet doen, dus zoek ik liever altijd eerst naar een andere oplossing want mijn vorige laptop was daardoor binnen no-time helemaal vol.

Momenteel heb ik geen USB tot mijn beschikking, maar ik weet niet of ik er eentje heb met genoeg ruimte.
Als er dus iemand is met een andere oplossing in de tussentijd dan hoor ik dat nog graag (:

Gerrit

u vraagt om een oplossing van uw probleem er worden u oplossingen aangereikt waarvan u geen gebruik van wenst te maken.
waarom vraagt u dan om hulp?

Hans

Succes met het zoeken naar een andere oplossing als een prima programma van slechts 3 Mb al te veel voor je is kan je inderdaad beter verder zoeken.

lucas

#7
Citaat van: NVE op donderdag 25 oktober 2018, 10:51:51
Op mijn SSD heb ik nog 135 GB beschikbaar en op mijn HDD nog 906 GB beschikbaar, dus ik denk niet dat het probleem ligt bij de opslag. Ik ben gewoon geen fan van voor ieder klein probleem een heel programma downloaden dat ik nooit meer ga gebruiken, vooral omdat als je het dan van je computer af wilt gooien dat je het er dan toch niet 100% vanaf krijgt stiekem. Vooral omdat ik dit vanuit mijn studie zo vaak moet doen, dus zoek ik liever altijd eerst naar een andere oplossing want mijn vorige laptop was daardoor binnen no-time helemaal vol.

Momenteel heb ik geen USB tot mijn beschikking, maar ik weet niet of ik er eentje heb met genoeg ruimte.
Als er dus iemand is met een andere oplossing in de tussentijd dan hoor ik dat nog graag (:

Wat een onzin zeg.

Punt 1 zeg dan niet dat je laptop zo goed als vol is.
Punt 2 je hebt een probleem met de externe schijf maar vermeld niet hoe groot die is en hoeveel ruimte die nog heeft.
Punt 3 volgens mij wil je niet begrijpen wat dat programma doet.
Punt 4 als jij een programma niet in zijn geheel kunt verwijderen dan heb je er geen verstand van.
Punt 5 je hebt een probleem maar wil niet mee werken aan een oplossing zoals geadviseerd
Punt 6 je weet niet waar je probleem van komt maar verwacht van ons een antwoord zonder een programma te willen downloaden.
Punt 7 om jouw probleem te kunnen analyseren ben je programma's nodig. Een andere oplossing is er niet.

We hebben geen glazenbol om in je laptap of externe HD te kunnen kijken. Nu kun je twee dingen doen of je blijft met je probleem zitten en we laten het hierbij of je volgt het advies op en we gaan verder met het analyseren van het probleem.

We dragen geen trail en error adviezen op maar geven gestructureerde adviezen die tot een oplossing van jouw probleem kunnen leiden. Het is niet uitgesloten dat je nog meer programma's moet downloaden voor verdere analyse. Het probleem kan op dit moment door meerdere factoren komen. Hardware is nu eenmaal niet met het oog te checken of het goed functioneert.

Dus je zegt het maar wil je hier nog verder of niet?

SMF spam blocked by CleanTalk