Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Problemen met geluid

Gestart door nelis1990, maandag 29 oktober 2018, 09:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nelis1990

Hallo,

Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik heb een probleem met mijn geluid (headset) wanneer ik aan het gamen ben op mijn PC.

Als ik aan het gamen ben, dan gaat mijn geluid na een tijdje haperen, zo erg dat ik geluid hoor als "robotachtig" en ook mensen niet meer normaal hoort praten.
Ik heb van alles al geprobeerd: headset op een andere pc geprobeerd (deed het prima), geluid via de TV afgespeeld (deed het prima), geluidskaart drivers verwijderd (er stonden er 2; Realtek en NVIDIA ((Realtek verwijderd)) en opnieuw geïnstalleerd (bleef het daarna nog steeds doen) en zelfs mijn hele PC opnieuw geinstalleerd.. Alles zonder enig effect.

Ik heb het ook echt alleen als ik aan het gamen ben. Het kan niet aan mijn videokaart liggen, deze heb ik namelijk 2 weken geleden nieuw gekocht en met mijn vorige videokaarten had ik dit probleem ook al.
Ook heb ik de headset aangesloten direct op een USB-poort dat op het moederbord zit, op USB 3.0 en op alle andere USB-poorten. Ook het tussenstukje er tussenuit gehaald dus de groene en roze stekker direct aangesloten; alles geen effect.

Heeft iemand een oplossing of tips?

John

ff geleend van Reinier :icon_good:
Download en installeer Speccy https://www.ccleaner.com/speccy en doe dan het volgende:Citaat<blockquote>Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.</blockquote>   
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

nelis1990

Citaat van: John op maandag 29 oktober 2018, 09:10:34
ff geleend van Reinier :icon_good:
Download en installeer Speccy https://www.ccleaner.com/speccy en doe dan het volgende:Citaat<blockquote>Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.</blockquote>   

http://speccy.piriform.com/results/ZAFFXgWD2f7v8MSC8heQYm3

Gerrit

zou eens willen kijken in uw bios onder het gedeelte hardware en dan specifiek uw 5 volts lijn ........volgens de speccy is die erg laag maar kan een leesfout zijn.
en de bios geeft altijd de juiste spanning weer.......als dat ook laag is ......voeding defect

nelis1990

Citaat van: Gerrit op maandag 29 oktober 2018, 18:45:28
zou eens willen kijken in uw bios onder het gedeelte hardware en dan specifiek uw 5 volts lijn ........volgens de speccy is die erg laag maar kan een leesfout zijn.
en de bios geeft altijd de juiste spanning weer.......als dat ook laag is ......voeding defect

CPU Core voltage 1,278V
3,3V - 3,36V
5V - 4,970V
12V - 12,144V

Lijkt dus het probleem niet te zijn. Kan het aan mijn moederbord zelf liggen? Is denk ik al een jaar of 8/9 oud maar alle andere onderdelen zoals processor etc vervangen

Gerrit

#5
daarom vroeg altijd om controle nu weten we dat je niet blind moet varen op tooltjes.
nu nog een ding zag wat meer dus mijn vraag aan u is hoe lang is het geleden dat u een online scan heeft gedaan?
want zag wat dingetjes  :koffielezen:
nee u hoeft in mijn ogen tot nu toe niets te veranderen ps we hebben nagenoeg dezelfde pc......grappig :icon_beer:

Reinier

De Realtek audio-driver ontbreekt volgens mij...
Die kun je hier downloaden...en anders hier.
Verder is het wellicht handig om even merk, type en vermogen van je voeding te vermelden, die AMD processor is een flinke stroomvreter.

nelis1990

Citaat van: Reinier op maandag 29 oktober 2018, 20:42:15
De Realtek audio-driver ontbreekt volgens mij...
Die kun je hier downloaden...en anders hier.
Verder is het wellicht handig om even merk, type en vermogen van je voeding te vermelden, die AMD processor is een flinke stroomvreter.

Deze heb ik juist verwijderd laatst omdat ik ergens had gelezen dat deze juist het probleem kan zijn omdat er dan meerdere drivers geinstalleerd zijn en de drivers van de videokaart voldoende moeten zijn. Ik zal het nogmaals installeren en kijken of dit helpt maar ben bang van niet, want zoals ik net al zei had ik de problemen met het geluid ook al toen ik deze wel had.

Waar kan ik het merk, type en vermogen van mijn voeding vinden?

Andere opties?

nelis1990

Citaat van: Gerrit op maandag 29 oktober 2018, 19:50:56
daarom vroeg altijd om controle nu weten we dat je niet blind moet varen op tooltjes.
nu nog een ding zag wat meer dus mijn vraag aan u is hoe lang is het geleden dat u een online scan heeft gedaan?
want zag wat dingetjes  :koffielezen:
nee u hoeft in mijn ogen tot nu toe niets te veranderen ps we hebben nagenoeg dezelfde pc......grappig :icon_beer:

Wat voor online scan bedoelt u?

Reinier

Merk, type en vermogen van de voeding staan vermeld op een sticker die aan de zijkant op de voeding zit, om die te kunnen zien moet je het linker zijpaneel van de kast verwijderen.
Je kunt de gegevens daarvan hier vermelden of een foto van de sticker maken en die als bijlage plaatsen.

Een online scan van het systeem kun je uitvoeren via 1 van de websites die in deze topic vermeld staan.
Mijn voorkeur gaat uit naar de online-scanner van Kaspersky.

nelis1990

Bijgevoegd de foto van de voeding.

Ik heb de PC afgelopen weekend opnieuw geinstalleerd maar heb hem toch nog een keer gescand met Kaspersky en heeft dus ook helemaal niks gevonden.


Reinier

#11
Da's een Antec voeding en die moet het naar mijn mening kunnen trekken hoewel dat niet betekent dat hij niet defect zou kunnen zijn maar die kans acht ik klein.
Ik zou die Nvidia HD audiodriver er eens uit mikken ( die wordt samen met de videodriver geinstalleerd) en daarna die Realtek driver er weer eens opzetten en kijken wat dat oplevert ?


SMF spam blocked by CleanTalk