Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Fabrieksinstellingen

Gestart door remyd, dinsdag 28 augustus 2018, 20:55:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

remyd

Goedenavond,

Heb mij pc teruggezet naar fabrieksinstellingen (was van een ander namelijk). Draait op Windows 10

So far so good.

Echter sinds ik dit gedaan heb loopt de pc om de paar minuten vast. Kreeg bij opstarten ook de melding:
Press F12 to Clear the TPM

Press Esc to reject and continue.


Heb eerst Esc gedaan, pc start op en loopt vervolgens weer vast. Elke keer bij het opnieuw opstarten verschijnt de melding weer. Daarna F12 keertje gedaan. PC start weer op maar loopt na het inloggen wederom vast. De melding zelf verschijnt nu niet meer bij het opstarten.
Pc is slechts twee jaar oud en heeft altijd naar behoren gefuntioneerd. Aangezien een ander de pc nu gaat gebruiken leek mij dit een makkelijke manier om een 'schone' pc te hebben zonder dat ik de ander zijn bestanden nog kan raadplegen.

Het vreemde is, de muis doet het dan nog wel gewoon. Windows zelf staat vast

Iemand ideeen of suggesties ??

Alvast bedankt !

lucas


Reinier

Dat gaat um niet worden Lucas, systeem loopt vast en om dat uit te voeren moet Windows bruikbaar zijn.

Wat wèl werkt is de instructies volgen op deze pagina onder de link "De pc herstellen of opnieuw instellen met behulp van een installatiemedium".

Je hebt daarvoor een usbstick van minimaal 4 Gb of groter nodig en een werkende computer met Windows.

Frank

Nou Reinier, ik weet niet of Windows wel vast loopt...
Daar is TS namelijk niet heel erg duidelijk in.

Ik vermoed dat hij tegen het befaamde zwarte scherm van Windows 10 aanloopt met enkel een cursor.
Windows loopt dan niet vast, maar is even de weg kwijt.

@Remyd: probeer onderstaand eens :

https://www.icttipsandtricks.nl/2016/03/02/windows-10-zwart-scherm-met-cursor-bij-opstarten/

Heb dit al ettelijke malen in de handen gehad !

SMF spam blocked by CleanTalk