Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

WIndows 7 herkent externe harde schijf niet (meer) Macbook wel

Gestart door Kinsella55, maandag 20 augustus 2018, 12:46:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kinsella55

Een fatale harde schijf crash gehad. Gelukkig had ik van zo goed als alle documenten en mail backups, dus de schade valt mee op een verloren licentiesleutel van een enkel programma na dan. De pc laten repareren, want die werkte nog prima. Nu met een SSD en meer geheugen. Ik weet niet wat ik meemaak, zo snel. Heerlijk.
De twee externe harde schijven weer aangesloten en toen bleek er toch nog een probleem te zijn. WIndows 7, dat was namelijk ook het besturingssysteem vóór de crash, herkent de Toshiba disk van 3TB niet meer. Voorheen moeiteloos. En nee, de disk is niet stuk, want op mijn macbook pro werkt hij nog steeds als een zonnetje. De tweede externe schijf wordt wel gevonden.
Op windows 7 wordt in schijfbeheer wel een 'anonieme' schijf gevonden van 2,8 TB. Dat is 100% zeker die Toshiba. Maar ik kan er curieus genoeg geen stationsletter aan toekennen. Wat dus ook niet automatisch gebeurt, want anders was dit probleem er niet.
Wie heeft de oplossing?

lucas

Klik met de rechtermuisknop op de beschrijving van de anonieme schijf zonder letter en kies »Stationsletter en paden wijzigen«. Je ziet dan dat er geen stationsletter wordt weergegeven. Klik op »Toevoegen« en selecteer een vrije letter. Nu heeft je externe schijf een stationsletter en is die weer te benaderen. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk