Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

laptop valt uit na update binnen halen

Gestart door thunderalpha3, donderdag 19 juli 2018, 19:23:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michiel

Als je met de powerkabel beweegt, stopt de laptop dan met laden (ook al is het voor even) ?

thunderalpha3

#16
Citaat van: Reinier op zondag 22 juli 2018, 18:48:02
Speedtest is onbetrouwbaar als het op temp-weergave aankomt. dan kun je beter Speccy gebruiken hoewel ook dat niet altijd even betrouwbaar is.
Realtime temp. lees je bij voorkeur uit in de BIOS / UEFI.

Ik zou, vóór ik naar de pcboer rende, eerst eens een Windows herstel uitvoeren volgens 1 van de hier genoemde opties.
Daarna, in taakbeheer kijken of er een proces actief is wat je processor zwaar belast..

Windows heb ik al volgens de orginele manier geinstalleerd.
Echter viel de laptop dus steeds uit.

De accu die er in zat was echt verrot.
Heb er nu een nieuwe in zitten en laptop draait tot nu toe nog steeds  :yay:

Heb dat programma even gedownload en zie onderstaande resultaat:


Citaat van: Michiel op zondag 22 juli 2018, 21:13:41
Als je met de powerkabel beweegt, stopt de laptop dan met laden (ook al is het voor even) ?

Nee dat heeft geen effect, die accu is inmiddels ook al 3 jaar oud. En begon de laatste tijd al steeds minder te leven.

Reinier

Naar mijn idee zien die temperaturen er voor een laptop prima uit.... :icon_good: :icon_good:
Gefeliciteerd met het resultaat, ik hoop dat je er vanaf nu weer lang plezier aan mag beleven.

Als je de levensduur van je nieuwe accu wilt beschermen:
laad hem de eerste paar keer volledig op, verwijder de  lader en gebruik de laptop totdat de accu echt leeg is.
Doe dat minimaal 5 - 10 x..

Daarna gewoon laden als het beheer-programma van de fabrikant dat aangeeft ( downloaden van de support-site van de laptop )...
Het beste is om de laptop daarna niet, zoals veel mensen doen, als "desktop" te gebruiken, dus met continue de lader aangesloten.
Dat vinden de meeste accu's niet fijn en kunnen ze niet goed tegen...
Op deze manier heb je er het langst plezier van.... :icon_good: :icon_good:

Bedankt voor je terugkoppeling en het delen van de oplossing en resultaat. :bedankt: :bedankt:
Alvast een fijn ( en wat koeler ) weekend gewenst  :yess: :icon_good:

thunderalpha3

Komt helemaal goed. :yay: :respect:

Super bedankt voor de hulp en tips die jullie hebben gegeven.
De laptop draait trouwens nog steeds. ( wel met iets hogere temperaturen, maar is logisch met dit weer haha )

Jullie ook een goed ( en inderdaad hopelijk ) koeler weekend.

Op dit topic kan nu wel een  :slotje:

lucas

Dus toch die accu wat ik ook als een van de oorzaken aangaf. Mooi dat het gelukt is.

SMF spam blocked by CleanTalk