Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

canon imagerunner c1028if - softxare laat zich niet installeren

Gestart door Ronny, vrijdag 18 mei 2018, 23:36:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Reinier

Klik op start en type in het zoekveld "Apparaatbeheer" en klik op het getoonde resultaat.
In het scherm Apparaatbeheer klik je met de re-muisknop op betreffende printer en kies voor "Stuurprogramma bijwerken".
Blader vervolgens naar de map waar het stuurprogramma staat en selecteer het .inf-bestand en klik op OK...
Kijk of je scanprobleem ( mogelijk na een compyter-herstart ) is opgelost..?

Ronny

Bedankt om mee te willen zoeken naar het scanprobleem.

Bij mij ligt dat enigszins anders. Ik kreeg de keuze tussen oftewel automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken oftewel op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken.
Ik heb voor eerste optie gekozen waarna ik het bericht dat er geen beter of nieuwer stuurprogramma voor apparaat is gevonden.

Dit lijkt mij dus wel OK te zijn.

Ik kijk uit naar uw volgend instructies.


John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

lucas

Vertel eerst eens wat je gedaan hebt met die printer.
Heb je nu wel of niet een installatie cd gebruikt?
En heb je nu wel og geen handleiding van die printer.

Heb het idee dat er onbewust iets niet vermeld is wat wel van belang voor de oplossing kan zijn.

Wat heb je precies gedaan om hem wel aan het printen te krijgen?
Heb je de printer en scanfunctie wel eens eerder in gebruik gehad?

Graag alle vragen beantwoorden, ook dat ontbreekt er wel eens aan  :icon_beer:

Ronny

Geen installatie cd; tegenwoordig staat alle software op internet. Ook deze van Canon.

Machine heeft steeds perfect gewerkt, doch bij een herinstallatie (terug naar fabriek instellingen) van zowel printer als computer, doet machine het plots niet meer. Wellicht betreft het gewoon een instelling op de printer of computer dewelke niet correct staat. Maar welke? Bovendien is de machine uit garantie en Canon nu ter plaatse laten komen zou stukken van mensen kosten. Vandaar dat ik het alsnog zelf tracht in orde te krijgen.

Alle hulp is dus welkom.


lucas

Welke installatie software heb je gedownload en geïnstalleerd.
Heb je nu wel of geen handleiding?

Ronny

Heb je nu wel of niet een installatie cd gebruikt? Neen, via internet
En heb je nu wel og geen handleiding van die printer. Neen, via internet
Wat heb je precies gedaan om hem wel aan het printen te krijgen? Installatie zoals beschreven in handleiding op internet
Heb je de printer en scanfunctie wel eens eerder in gebruik gehad? Ja, absoluut. Steeds goed gewerkt!


lucas

Die zijn voor Windows 7 staat er. Je hebt toch Windows 8.1 64 bits?

Deinstalleer alles even via programma's en download en installeer Voor Windows 8.1 64 bit

En probeer te printen. Lukt dit dan kijk in de handleiding hoe je de scanner moet instellen.

Ronny

#24
Die zijn voor Windows 7 staat er. Je hebt toch Windows 8.1 64 bits? Ja, ik heb Windows 8.1 64 bits. Maar dit betreffen wel de drivers dewelke ik via de support service van Canon heb doorgekregen.

Deinstalleer alles even via programma's en download en installeer Voor Windows 8.1 64 bit Dit betreft dezelfde driver dan deze ik installeerde. Overigens, via de webpagina dewelke u doorstuurde bemerk ik ook dat deze driver voor volgende besturingssystemen ok is :

Besturingssyste(e)m(en)
- Windows Vista (32-bit)
- Windows Vista (64-bit)
- Windows 7 (32-bit)
- Windows 7 (64-bit)
- Windows 8 (64-bit)
- Windows 8 (32-bit)
- Windows 8.1 (32-bit)
- Windows 8.1 (64-bit)
- Windows Server 2008 (32-bit)
- Windows Server 2008 (64-bit)
- Windows XP (32-bit)
- Windows XP (64-bit)


En probeer te printen. Lukt dit dan kijk in de handleiding hoe je de scanner moet instellen. De handleiding werd perfect gevolgd. Heb er zelfs een papieren versie van gemaakt ;-)

Toch bedankt !

lucas

Ik snap helemaal niets van je reactie  :icon_help1:
Wat heb je nu gedaan dan, ik heb het niet over drivers maar over printer software.

Werkt het printen en scannen nu wel  :abra_cadabra:

Ronny

Software = (in Engels) driver :ohyeah:

Scanner werkt nog steeds niet  :icon_confused:

Reinier

Heb je het ook geprobeerd met je firewall en Antivirus=programma uitgeschakeld..?
Sommige AV-programma's rommelen nl. ook in je netwerkverkeer.
Zou maar zo kunnen dat hierdoor de communicatie tussen scanner en pc geblokkeerd wordt..?

Gerrit

verwijder de "windowsscanner en printer"in apparatenbeheer. ( de pc niet opnieuw opstarten)

laat in apparatenbeheer zoeken naar nieuwe apparaten
dwing hem naar  de software van cannon en als het mogelijk is de specifieke *.inf van uw apparaat daar valt en staat alles mee.
ik had u al gewaarschuwd het is een crime canon software.
nog een tip
als u uw printer zoekt in het netwerk doe eerst dit laat hem een testpage "canon zelftest op de printer maken "daar staat het ip adres op cq de naam.(verbaas u niet dat plots een ander ip adres uit de printer rolt)  :kwijl:
dan gaat u zoeken naar printers zelf de zaak invullen en zoek dan op naam cq ipadres
en dan maar weer hopen(ben zelf met zoiets een halve dag bezig geweest en dat was nog maar een laser z/w )  :redface:

Ronny

Firewall en Antivirus=programma werden uitgeschakeld echter geen resultaat...

SMF spam blocked by CleanTalk