Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Windows 10 Home installeren met Windows 10 Enterprise op pc?

Gestart door DeborahIsabel, vrijdag 09 maart 2018, 15:04:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeborahIsabel

Beste allen,

Ongeveer een klein jaartje geleden heb ik via Marktplaats een zelf gebouwde pc "derderhands" overgekocht. Deze liet zien dat de pc op Windows 10 draaide en heb een lange tijd prima kunnen werken zonder problemen. Nu kreeg ik op een gegeven moment steeds de melding dat de licentie binnenkort verloopt en moest deze dus activeren. Opeens stond in de instellingen dat de pc op Windows 10 Enterprise draait, en na wat zoek werk heb ik dus het vermoeden dat er een niet legitieme versie door de oorspronkelijke eigenaar of diegene van wie ik hem heb, is geinstalleerd. Ik heb van alles geprobeerd; via een programma de key te vinden tot aan de nieuwe updates te installeren naar de Windows 10 Fall Creators Update. Ik had gehoopt dat het opgelost zou zijn als deze gewoon een update moest hebben..

Omdat ik dus absoluut niet op een illegale versie wil draaien en het onderhand gehad heb met speurwerk naar oplossingen, heb ik dus de volgende vraag:

Kan ik een legale Windows 10 Home versie installeren als Windows 10 Enterprise op de pc staat?



Hans

Ja hoor dat lijkt mij geen probleem wel de Enterprise versie er af gooien, maar dat gebeurd al als je de home versie er overheen installeert.

DeborahIsabel

Hans, hartstikke  bedankt voor je reactie! Ga ik dat binnenkort eens aanpakken!

Reinier

Uiteraard heb je ook voor de Win 10 Home versie een licentie nodig...
Dit zijn de kosten daarvan: link.

DeborahIsabel

Bedankt Reinier voor de moeite en de link. Hoe komt het eigenlijk dat vele versies onder de €90 zijn en deze via Microsoft zelf €145 kost?

Reinier

#5
Dat komt omdat volume-afname ( enige tientallen of honderden licenties in 1 koop ) goedkoper is als 1 enkele licentie.
Veelal zijn het groothandels of geregistreerde partners van Microsoft die dit doen en de licentie vervolgens doorverkopen aan webshops en andere wederverkopers.
Tot afgelopen jaar, toen de upgrades van Win7 / 8 / 8.1 naar Win10 nog "gratis" waren, lagen de prijzen stukken lager.
Ik kocht destijds een Win 10 Pro licentie voor € 18,50....

Ik heb nu een Win 10 Professional voor je gevonden die je eigenlijk niet kunt laten lopen, kijk hier eens...?
Nog 1 gevonden, hiero...
Goedkoper heb ik niet zo snel meer kunnen vinden..
Let erop wat je koopt, 32 of 64 bits, ik adviseer de 64 bits versie.
Succes !

DeborahIsabel

#6
1000x mijn dank voor je super hulpvaardige inzet! Ik heb zojuist 1 van je linkjes gebruikt en Windows 10 Pro gekocht én de code ingevoerd. Hij staat inmiddels netjes aangegeven als Windows 10 Pro en geactiveerd met een digitale licentie die gekoppeld is aan mijn Microsoft account.

Nogmaals hartstikke bedankt en een mooi weekend gewenst  :zwaai:

Reinier

Graag gedaan, dit is o.a. waarom dit forum er is  :yess:
Insgelijks en dat je er langdurig veel plezier aan mag beleven. :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk