Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

malwarebytes Premium samen met MSE?

Gestart door Wolfke, donderdag 22 februari 2018, 16:07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfke

Hallo, ik heb de laatste tijd regelmatig last van trojaanse paarden.(bitcoin berekeningen)
Ik merk dit als de temp. te hoog wordt of de PC te traag.
MSE houdt deze niet tegen en vindt ze ook niet, maar Malwarebytes(gratis versie) ziet ze wel en zet ze bij een scan in quarantaine en.. probleem opgelost (tot de volgende keer)

Nu twijfel ik eraan om de Premiumversie van Malwarebytes aan te schaffen zodat die "paarden" tegengehouden worden en/of direct verwjderd worden.
Kan deze samen draaien met MSE?
Alle info die ik hierover lees is tegenstrijdig en te oud. 

Het betreft een WIN7 64 bit PC

lucas



Reinier

Ik zou gewoon van de MSE afstappen en een fatsoenlijke, goede virusscanner installeren, bijv. Kaspersky Free.
Als ik jouw vraag zo lees betreft het rotzooi die via je browser binnenkomt.
Je kunt daartegen een aantal maatregelen nemen, meer daarover in dit artikel.
Ik gebruik Firefox met als extensie de advertentieblokker uBlock Origin en Kaspersky Free antivirus....ik heb dit nog nooit gehad ondanks dat mijn pc zo'n 16 uur per dag in gebruik is en vele websites bezoekt, ook wazige sites uit landen waar je nog niet begraven wilt worden... :ohyeah:

alex

#4
Als het in quarantaine zit is het niet weg.
Daar zijn andere stappen voor.

Maak Hier even een nieuw topic aan en plaats het mbam log daar even

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

Wolfke

@alex: lijst in quarantaine is ondertussen leeggemaakt. Dat heb ik vlug gedaan.
na mijn herinstall van FF wacht ik even af; als het nog gebeurt plaats ik de log.
@Reinier: die ublock origin heb ik ook reeds lang maar die gaat toch niets tegenhouden?

Beter MSE vervangen door Kaspersky dan MB Primium aan te schaffen?
Ik heb ook al versch. virusscanners online laten draaien en die vinden nooit iets.


Reinier

Nee, geen cryptominers, daarvoor heb je je antiviris nodig en een extra extensie / plugin voor Firefox die dat tegengaat, deze.
Zelf gebruik ik Coinhive Blocker

De betaalde versie van MBAM heb je echt niet nodig.. :eusa_naughty:

Wolfke

ik heb die blocker nu ook toegevoegd aan FF

Reinier

Als je nu FF als standaard browser gebruikt zou je die cryptominer-meuk niet meer moeten tegenkomen....
Fijn weekend. :icon_good:

Wolfke

FF staat al jaren als standaard browser maar eindigt af en toe met errors.

Reinier

Dan misschien eens opnieuw instellen of je bladwijzers exporteren, Firefox compleet verwijderen, resterende ( verborgen ) mappen verwijderen, herstarten, FF opnieuw downloaden en installeren en je bladwijzers weer importeren..
Dat zou het moeten oplossen dan.

Mocht je dat doen, vergeet dan ook de opgeslagen wachtwoorden en accounts niet. Hoe je die zichtbaar maakt staat hier uitgelegd....
Ik heb er screenshots van gemaakt... :icon_good:

Wolfke

kras! wat ik ook doe, bij herinstall van FF krijg ik automatisch mijn bladwijzers terug. Ik vind niet hoe ik die op voorhand kan verwijderen.  :icon_frown:

Reinier

Heb je wellicht ooit een synchronisatie naar een FF-account ingesteld..?
Zo niet, dan zijn niet alle mappen verwijderd voor de nieuwe installatie.
Je profiel en wachtwoorden etc. die FF opslaat staan nl. in de verborgen map Appdata ( C:\\gebruikers\jouw accountnaam\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles )

Wolfke

gevonden! Als ik deze delete ben ik inderdaad veel kwijt, vandaar je screenshots. :yess:

SMF spam blocked by CleanTalk