Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Pc laten opstarten met bureaublad

Gestart door autoron, dinsdag 13 februari 2018, 09:58:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

autoron

Mijn pc start op met de mappen van de E schijf (externe schijf) en niet met het bureaublad.
Heb onlangs een andere pc gekocht met Windows 10.
Kan iemand dit in orde maken zodat mijn pc na het opstarten een bureaublad te zien is.

Reinier

Zorg ervoor dat de ext. HDD is uitgeschakeld als de pc opstart, daarmee zou dit gedrag over moeten zijn.

autoron

Ik kan de kabel er wel steeds uittrekken en dan er weer in doen, maar bij de vorige pc was dit nooit.

Reinier

Zomaar de kabel eruit trekken is niet zonder risico, dat kun je doen als de pc uitgeschakeld is.
Staat de pc aan, dan altijd "Veilig verwijderen"  gebruiken in de taakbalk naast de klok rechts onder.

Geen idee waarom je een ext. HDD altijd aan je pc hebt hangen. Als je schijfruimte tekort komt kun je er beter een int. HDD bij plaatsen.

Overigens vertoont mijn pc met Win10 dit gedrag niet als ik een ext. HDD of usbstick aansluit en de pc opstart.
Het kan dus bijna niet anders of het is een verkeerde instelling.
Maak eens een nieuwe gebruiker aan en kijk eens of dit gedrag ook in dat account voorkomt..?

Michiel

In principe kan je gewoon je boot device instellen in het bios.
met 'secure boot' heb je dan sowieso geen probleem meer als die optie aanwezig is.

SMF spam blocked by CleanTalk