Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Black screen problemen

Gestart door Amstraid, woensdag 14 februari 2018, 23:20:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amstraid

Ik heb een probleem dat mijn schermen op zwart springen na een tijdje te hebben gegamed? Ik hoor de audio nog wel en kan nog met menoen praten over discord. meestal lost het probleem zich op door de computer compleet opnieuw op te starten maar soms niet. ik heb al geprobeerde mijn graphics card te updaten en mijn moederboard te updaten. geen van deze dingen hielp.

Reinier

Oké, probleem is duidelijk maar daar kunnen we niet zoveel mee zonder de nodige informatie als bijv. Windows-versie, de hardware setup van betreffend systeem, welke behuizing het spul inzit, hoeveel case-fans er in de kast zitten, merk,type en vermogen van de voeding etc.

Misschien moet je eens hiermee beginnen en dit stap voor stap proberen...

Amstraid

ik heb Windows 10 een k70 toetsenbord een g933 headset een proteus core muis. voor de rest staal alles in de bijlage

Reinier

Kijk eens in je Windows Logboeken welke kritieke fouten er gemeld worden op het moment dat je schermen uivallen..?

Ook kun je eens WhoCrashed draaien, dat levert wellicht een aanwijzing op of het een hard- of software-probleem betreft..?

Amstraid

ik denk dat het aan de hdmi kabel licht hij ziet er namelijk zo uit

John

Wel voor een paar euro haal je ff nieuwe :yess:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Bij de Action voor minder dan € 10...
maar als het 1 kabel betreft is dat niet de oorzaak lijkt mij....1 kabel bedient 1 scherm, jij hebt het over "schermen", dus meer dan 1..
Als beide schermen uitvallen en dat alleen tijdens gamen voorkomt is die kabel niet de oorzaak...

Frank

Inderdaad Reinier, op de foto zie ik links een heel klein lampje branden, ik denk dat dat het 2e scherm is.
HDMI kabel lijkt mij dan ook niet het probleem, maar eerder de videokaart.

Een oorzaak kan zijn dat de videokaart te warm wordt of te weinig vermogen van de voeding krijgt.

SMF spam blocked by CleanTalk