Traag internet en internet gebruikende progrmmas

Gestart door Destopian, dinsdag 30 januari 2018, 10:55:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Destopian

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met een pc. Op dit moment werkt een computer niet zoals het hoort.
Chrome start niet of haast niet en idem voor Internet Explorer. Hetzelde geldt voor Malwarebytes omdat deze dan een foutmelding geeft dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
Emails via Outlook 2007 krijgt ik binnen maar het openen van een link in een email (telegraaf.nl) start de chrome browser en duurt zo lang met weergeven dat er een time out medling komt.

Internet werkt gewoon aangezien 2 andere pcs en een laptop op het wifi hier gewoon normaal mee werken.

Heeft iemand tips waar ik naar kijken.

Het betreft een windows 7 versie
Virus scanner is ESET
Anti-Malware is MALWAREBYTES

Hans

Lijkt er toch op dat die pc slecht verbinding maakt met het internet dit kan verschillende oorzaken hebben.
Probeer de volgende dingen eens.

1. Reset de modem

Resetten betekent eigenlijk uit- en weer aanzetten. U kunt het modem resetten door de stroomstekker uit het stopcontact te halen. Deze kunt u na twee minuten weer in het stopcontact doen. Vervolgens wacht u ongeveer 30 seconden tot het lampje ADSL of DSL weer brandt. Nu werkt uw modem weer en heeft u hem gereset.


2. Controleer of de ethernetkaart ingeschakeld staat

Om dit te controleren gaat u naar:

    'Start' (links onderaan op uw menubalk)
    Vervolgens kiest u voor 'Instellingen' en 'Configuratiescherm'
    Hier klikt u op 'Systeem' > 'Hardware' en 'Apparaatbeheer'
    Klik op het '+ teken' naast 'Netwerkadapters'
    Controleer of er een kruisje bij de ethernetkaart staat. Als dit het geval is, staat de kaart uitgeschakeld.
    Om de kaart in te schakelen klikt u met de rechtermuisknop op de ethernetkaart en kiest u voor 'inschakelen'.


3. Vernieuw de netwerkinstellingen

Om de netwerkinstellingen te kunnen vernieuwen, gaat u opnieuw naar:

    'Start' (links onderaan op uw menubalk)
    Vervolgens kiest u voor 'Instellingen' > 'Configuratiescherm' en 'Netwerkverbindingen'
    Klik met de rechtermuisknop op 'LAN-verbinding' en kies 'Herstellen'.


4. Controleer of alle kabels goed zijn aangesloten

Het kan altijd zijn dat er een kabel niet vast genoeg is aangesloten, waardoor er geen verbinding kan plaatsvinden.


5. Controleer de instellingen van uw firewall (uw beveiligingsprogramma voor internet) Het kan zijn dat uw firewall het internetverkeer blokkeert. Bij de ingebouwde firewall van Windows  kunt op de volgende wijze de standaard waarden herstellen:

    Ga naar 'Start' (links onderaan op uw menubalk)
    Kies voor 'Uitvoeren'
    In dit venster typt u het volgende: 'netsh firewall reset '. Vervolgens drukt u op 'Enter'.



Destopian

Op dit moment nog niks geholpen. In mijn Netwerkcentrum werkt rechts klikken niet op de LAN verbinding.
In de emails zie ik nu ook dat een pdf openen die er in staat erg lang kan duren voor hij hem opent. Begin meer te denken dat het aan de pc ligt.
Er IS verbinding met internet, deze echter zo tergend traag dat bepaalde programmas er niks mee kunnen en webpaginas een time out hebben voor er iets geladen is

Reinier

Al eens naar de temperaturen van betreffende pc gekeken..?
Als de processor bijv. te heet wordt, dan wordt de kloksnelheid daarvan flink terug geschroefd ( het zgn. throttelen ) om de processor te beschermen.
Daardoor wordt de pc anzienlijk trager.
Je kunt de temp. bekijken m.b.v. Speccy.

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Speccy-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht. Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Plaats de gevraagde link en maak een screenshot van het beginscherm zoals onderstaande afbeelding:



Destopian

Bij deze de gevraagde screenshot.

Begin meer te denken dat er wat met de pc zelf is dan de internet.

Reinier

AMD processoren zijn wel bekend als "heethoofden",  d.w.z. dat ze over het algemeen flink warmer worden dan een gelijkwaardige Intel.
CPU is volgens de screen 57 graden, dat is voor het mooie een graad of 10 te warm, zelfs voor een AMD die niets aan taken uitvoert.
Dat is echter in dit geval niet de oorzaak.

Ik mis de link naar het hardware-overzicht ( zie citaat vorige bericht ? ) die ik gevraagd had zodat er in detail gekeken kan worden naar de netwerk-controller en de configuratie daarvan..?


Reinier

Excuus is niet nodig hoor...iedereen ziet wel eens iets over het hoofd, ik ook zei de gek  :schater: :schater:

* Ik zie dat je zowel NOD32 als ook Microsoft Security Essentials beide ingeschakeld hebt staan.
Dat is niet slim, ik zou dat Security Essentials verwijderen.
2 antivirus-programma's die gelijktijdig actief zijn kunnen voor conflicten en rare verschijnselen zorgen dus dat zou ik als 1e doen.
Eset heb ik 10 jaar zelf gebruikt, is een uitstekende scanner en beter als Security Essentials.

* Er draait ook nog een "AVG-service" mee dus dat is iets wat achtergebleven is...dat ook verwijderen / uitschakelen.

Op deze pagina kun je de meest recente driver voor je netwerk-adapter ( Realtek RTL8111DL ) downloaden.
Deze moet je hebben:
Citeer
Win7 and Server 2008 R2 Auto Installation Program (SharedID:1152921504607400532
SId:1152921504627328290)
7.115
2018/1/23
10669k

Verder zie ik nog een Realtek netwerk-adapter, een WiFi-type, de Realtek RTL8191SU
Dat is een usb WiFi-adapter die dateert uit 2009 of 2010 en daarvoor zijn geen recente drivers beschikbaar.
De laatste dateert uit augustus 2011 dus ik stel voor dat je die WiFi-adapter verwijderd of in Apparaatbeheer uitschakelt.

Dan hoor ik ook graag wanneer deze pc voor het laatst goed is opgeschoond..?
Want updates gaan terug tot 2011 en dat is dus een heel eind...



Destopian

Bedankt voor je berichtje. Ben net terug van 3 maand op zee dus doe het nog ff rustig aan.
Ik ga je lijstje nakijken en de boel opschonen.
Ben alleen bang dat er iets recent verkeerd is gegaan omdat dit sinds donderdag is begonnen.

Ik houd je op de hoogte.

Reinier

Neem je tijd, wij gaan nergens heen en ik zeker niet...
Ben herstellende van 2 weken plat door rugproblemen... ( vorig jaar 3 mnd plat gelegen ) dus niets overhaasten.
Als je er aan toe bent zien we je info en / of vragen / resultaten vanzelf verschijnen  :icon_good:

Destopian

Dag Reinier,
Ben er weer mee begonnen. Ondertussen is alles op de computer traag geworden. Zie dat het geheugen verbruik op 2.74 GB zit (zo'n 80%).
Malwarebytes doet het soms wel soms niet (Unable to connect to the server) en nu loopt alles in het geheel traag.
AVG is eraf. MSE is uitgeschakeld maar ben op zoek om de drivers up te daten. Hoe doe jij dat over het algemeen. Videokaart zit een programma op maar de rest ben ik niet erg bekend mee (kan ik gelijk de rest van de pcs hier thuis doen).
Groeten Jack

Reinier

Met Windows 7 ga je naar Configuratie-scherm => Windows Update en open dat.
Daar zie je een knop "Naar updates zoeken".
Klik daar op en wacht geduldig af, dat kan even duren.
Daarna verschijnt er een scherm met welke updates er gevonden zijn.
Deze kun je vervolgens allemaal installeren, de pc moet daarna opnieuw opgestart worden.
Vertel hoe het daarna is..? Enige verbetering..?

Destopian

#12
Updates worden wel gedaan. Alles geupdate in apparaatbeheer. Malwarebytes verwijderd. Die liep steeds vast. Alles werkt weer.

Nu alleen een andere computer die er mee kapt. Computer loopt vast midden in een spel. Geforceerd uit gezet. Nu start ie op voor 3 seconden en na het bios piepje valt hij weer uit en start vanzelf weer op. Hij heeft het na een half uur en dan gebeurd hetzelfde.

Deze is van mijn eigen computer. http://speccy.piriform.com/results/CRbyNIlYmQZgaSgE3w3vayI

Reinier

#13
Overzicht ziet er goed uit, geen vreemde zaken gezien behalve dat alle Antivirus-software is uitgeschakeld, zowel Nod32 als Windows Defender..?
Temperaturen zijn ook goed maar deze zijn uiteraard niet van vlak na het gamen..

BIOS in je bord is versie F1...er is inmiddels een versie F2 maar die brengt alleen nieuwe microcode voor ondersteuning van Pentium cpu's dus gewoon zo laten.
Het bord beschikt over een AMI BIOS en 1 enkele piep duidt op een probleem met het geheugen, maar let op, normaal hoor je ook 1 piep als de POST goed doorlopen is...
Je zou er dus eigenlijk 2 moeten horen met iets tijd ertussen  :icon_rolleyes:

Om te testen of het inderdaad geheugen gerelateerd is kun je het volgende doen:
1 van beide geheugen-reepjes eruit halen en kijken wat er gebeurd...( dus op 1 bank van 8 Gb draaien )
Geen verandering, dan de reepjes wisselen en nog eens proberen.

=>Let op: schakel je voeding uit ( d.m.v. de schakelaar achter op de voeding ) en onlaad jezelf aan de waterleiding vóór je het moederbord of de geheugenreepjes aanraakt !

Maakt dat geen verschil dan is dat vrijwel zeker niet de oorzaak.

Draai eens "WhoCrashed"  en plaats de log daarvan hier.
Mocht dat niets opleveren, kijk dan in de Windows Logboeken of er kritische fouten gemeld worden op het moment van vastlopen en maak daar een screenshot van en plaats die.

Ook hoor ik graag merk, type en vermogen van je voeding ( in Watts ) van je..?

Als je het systeem hoe dan ook niet meer draaiende krijgt, maak dan een opstartbare usbstick van Win10 en probeer een Opstartherstel uit te voeren door de pc van deze usbstick op te starten.

In de bijlage voorbeelden van Windows Logboek(en)  en WhoCrashed.

Destopian

Dag Reinier. Hij start helemaal niet meer op dus dit wordt een bezoekje aan de computer winkel. In ieder geval erg bedankt.
Hoe zat dat ook alweer met ontladen kon tochbook met een kabel aan je pc frame?

SMF spam blocked by CleanTalk